Detalii legale care scapa soferii de ridicari de masini ! Zonele din Bucureşti unde se ridică cele mai multe autovehicule!

Judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie vor dezbate pe 25 mai sesizarea Avocatului Poporului cu privire la lipsa unui punct de vedere unitar al instanţelor din România, când vine vorba despre procesele şoferilor care contestă ridicările de maşini parcate neregulamentar. Avocatul Poporului arată că această activitate se bazează pe hotărâri de consilii locale emise ilegal şi că doar o parte din judecătorii din România ţin cont de acest lucru, în verdictele lor, atunci când sunt sesizaţi de şoferii care se consideră nedreptăţiţi.

Avocatul Poporului arată că hotărârile de consilii locale care reglementează activitatea de ridicare a maşinilor sunt emise ilegal, pentru că vin să legifereze peste Codul Rutier – lege cu forţă juridică mai mare, care nu prevede cum trebuie să se desfăşoare ridicarea maşinilor. Practic, o hotărâre de consiliu local legiferează în locul unei Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului, lucru ilegal.

Consiliile locale vin să stabilească regulamentul de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, lucru pe care ar trebui, conform Codului Rutier, să îl stabilească Regulamentul de aplicare al Codului Rutier (ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002), mai explică Avocatul Poporului în sesizarea sa. Acest lucru nu se întâmplă însă, Regulamentul nu abordează problema ridicării maşinilor, astfel că această pedeapsă administrativă, deşi este prevăzută de Codul Rutier, nu ar trebui să aibă aplicare practică, pentru că nu este descrisă de lege.

Judecătorii români fie sunt de acord cu acest punct de vedere, expus de Avocatul Poporului şi de cei mai mulţi şoferi care atacă în instanţă deciziile Poliţiei Locale de a le ridica maşinile parcate neregulamentar, fie consideră în verdictele lor că administraţiile locale pot să decidă ce vor, inclusiv în acest domeniu, dat fiind că au abilitatea stabilită de lege de a emite acte administrative.

Avocatul Poporului cere instanţei supreme, în acest recurs în interesul legii depus la ÎCCJ în februarie 2015, să decidă asupra unui punct de vedere unitar, pe care instanţele din România să îl adopte în astfel de cazuri. Completul care judecă recursurile în interesul legii va lua în discuţie această sesizare în şedinţa din 25 mai, după ce pe 24 aprilie va primi raportul de specialitate.

13.500 de maşini ridicate anul trecut în Bucureşti

În sectoarele 1 şi 6 ale Capitalei, singurele în care mai acţionează încă firmele care se ocupă cu ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, au fost ridicate anul trecut peste 13.500 de maşini. În sectorul 6, un şofer a cărui maşină ajunge să fie ridicată scoate din buzunar minimum 850 de lei, în timp ce în sectorul 1 costul ajunge la cel puţin 434 de lei. Astfel, din această activitate, cele două firme poreclite „hingheri de maşini” au încasat în 2014 cel puţin 8,5 milioane lei (peste 1,9 milioane euro), bani din care la primăriile care organizează această activitate ajunge doar o mică parte,după cum a arătat gândul aici.

Nu doar în Bucureşti se ridică maşinile, ci şi în oraşe precum Constanţa, Sibiu, Timişoara sau Cluj.

În 2014, firma Ilcor Auto Eco a ridicat 6.368 de autovehicule parcate neregulamentar în sectorul 6, conform unui răspuns al Primăriei Sector 6 pentru gândul. Tarifele practicate de această firmă sunt cele mai mari din Bucureşti, un şofer căruia i se ridică maşina aici ajungând să scoată din buzunar cel puţin 850 de lei (100 de lei pentru „pregătire şi fotografiere-sigilare”, 250 de lei pentru ridicare, 250 de lei pentru transport şi 250 de lei pentru 24 de ore de depozitare). Acest tarif se aplică însă doar în cazul în care şoferul este atât de norocos încât are o maşină care nu cântăreşte mai mult de 2,5 tone şi îşi recuperează maşina în primele 24 de ore de la ridicare. În caz contrar, tarifele sunt mult mai mari.

Astfel, în 2014, firma Ilcor a încasat din această activitate cel puţin 1,21 milioane euro (5,41 milioane lei), conform calculelor gândul bazate pe aceste tarife minimale. Din aceşti bani, la bugetul Primăriei sector 6, şi deci al cetăţenilor care teoretic se bucură de acest serviciu de fluidizare a traficului, s-a întors doar o mică parte: 10%, adică în jur de 120.000 de euro, cel puţin.

Zonele din sectorul 6 în care au fost ridicate cele mai multe maşini în 2014 au fost Bd. Iuliu Maniu, Calea Plevnei, Calea Crângaşi, Splaiul Independenţei, str. Sibiu, str. Braşov, str. Valea Cascadelor, Bd. 1 Mai, Calea Giuleşti şi str. Fabricii, conform răspunsului Primăriei sector 6 pentru gândul.

imaginea1

În sectorul 1, firma Transauto Servicii Ridicare a ridicat peste 7.200 de autovehicule în 2014, conform unui răspuns al Primăriei Sector 1 pentru gândul. Fiecare şofer a cărui maşină este ridicată în sectorul 1 trebuie să scoată din buzunar 434 de lei, iar dacă nu şi-o recuperează după primele 24 de ore de depozitare, el mai trebuie să plătească 50 de lei pentru fiecare zi de depozitare.

Acestea sunt cele mai mici tarife practicate de „hingherii de maşini” din Bucureşti, sectorul 1 având acest bun renume printre şoferi, însă chiar şi aşa, firma Transauto Servicii Ridicări a încasat de la şoferii care au parcat neregulamentar cel puţin 3,12 milioane lei în 2014, adică aproximativ 700.000 de euro, conform calculelor gândul bazate pe tariful minimal. Din aceşti bani, la bugetul Primăriei Sectorului 1 se întoarce cea mai mare redevenţă din Bucureşti, în domeniul „hingherilor” de maşini: 20%, adică, în 2014, cel puţin 140.000 de euro.

În sectorul 1, zonele din care „hingherii de maşini” au ridicat cele mai multe autovehicule parcate neregulamentar în 2014 sunt Piaţa Domenii, Piaţa Dorobanţi, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache şi zona centrală Victoriei – Romană – Universitate, conform unui răspuns al Primăriei Sector 1 pentrugândul. Firma acţionează cu precădere asupra maşinilor parcate la colţurile intersecţiilor, pe trecerile de  pietoni sau în staţiile RATB, conform municipalităţii.

imaginea2

 

                           sursa articol si imagini : gandul.info

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.