Specialiștii auto te sfătuiesc ce să faci în cazuri de daune

Top Lac Auto a întocmit o listă cu cele mai frecvente neplăceri care pot apărea în cazul soluţionării daunelor auto, precum şi câteva aspecte generale legate de procesul pe care trebuie să-l parcurgeţi în astfel de situaţii. În funcţie de gravitatea accidentului şi de înţelegerea dintre cele două părţi implicate, conducătorii auto au posibilitatea de a opta pentru Constatarea Amiabilă. Pentru acest lucru, condiţia este să nu existe victime şi accidentul să fie soldat doar cu pagube materiale. În cazul accidentelor soldate cu victime, se eliberează de către Poliţie documentul “Anexa 2” şi autorizaţia de reparaţie.   Conducătorii auto prejudiciaţi trebuie să se adreseze societăţii de asigurări la care conducătorii auto vinovaţi deţin o poliţă RCA sau la societatea de asigurări unde deţin poliţa CASCO, fiind necesar să menţioneze cauzele şi împrejurările producerii accidentului. Există şi situaţii de culpă comună în care asiguratorul despăgubeşte doar 50% din valoarea daunelor.   Este important să ştiţi că societatea de asigurări nu vă poate impune în ce service să efectuaţi reparaţiile, ci poate doar să vă ofere nişte recomandări cu scopul de a scurta timpul de ridicare a maşinii după reparaţie, ca urmare a decontării directe către service-urile cu care colaborează. Urmăriţi ca maşina dumneavoastră să arate şi să funcţioneze cel puţin la fel de bine ca înainte de accident. Alegeţi întotdeauna un service profesionist. Avizarea daunei se face telefonic, în cel mai scurt timp posibil, în cadrul companiei de asigurări căreia îi aparţine poliţa de asigurare. În cadrul procesului de avizare a daunelor este deschis dosarul de daună şi se stabileşte data la care se va face constatarea daunelor. Tot atunci, se depune formularul de Constatare Amiabilă de Accident de către una din parţile implicate în accident sau Anexa 2 emisă de către Poliţie, document pe baza căruia se realizează constatarea daunelor. Constatarea daunei este realizată de un inspector din cadrul companiei de asigurări, pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere privind circumstanţele producerii accidentului. Pentru deschiderea dosarului de daună se solicită documente precum permisul de conducere, cartea de identitate a maşinii şi RCA-ul valabil, precum şi o declaraţie referitoare la producerea accidentului. Ulterior, inspectorul de daună va face fotografii autovehiculului şi va emite o Notă de Constatare şi o autorizaţie de introducere în reparaţie pe care le va înmâna conducătorului auto. În procesul de remediere a daunelor auto, conducătorii auto se pot confrunta cu diverse situaţii neprevăzute cauzate de neconcordanţele apărute între părtile implicate. Este important să preveniţi mărirea daunelor pentru a vă asigura că veţi beneficia de decontarea tuturor acestora. Asiguratorii nu despăgubesc agravările de daune din vina asiguratului. Alegeţi un service profesionist şi competent, cu tarife justificate şi care să fie agreat de societatea de asigurări pentru decontarea reparaţiilor, identificarea şi remedierea completă a tuturor avariilor şi colectarea documentelor fiscale necesare pentru decontare. E bine să aveţi în vedere faptul că asiguratorul nu va fi responsabil şi nu-şi va asuma eventualele reparaţii nereuşite. De aceea, service-ul ales trebuie să vă asigure reparaţii de calitate şi durabile, astfel încât maşina dumneavoastră să arate şi să funcţioneze la fel de bine ca înainte de producerea accidentului. Dacă alegeţi un service cu care societatea de asigurări nu a mai colaborat, aflaţi care este tariful maxim acceptat de asigurator pentru a vă asigura că veţi beneficia de decontarea reparaţiilor.

sursa: adevarul.ro