Cum se conduce maşina cu opţiunea de pilot automat şi care este viteza de la care se utilizează

Opţiunea pilotului automat îi oferă şoferului un plus de satisfacţie la drum intins, însă şoferii care doresc să se bucure de pilotul automat trebuie să ştie cum funcţionează.

Specialiştii susţin că mulţi şoferi nu ştiu cum se utilizează corect pilotul automat, astfel că ei aleg să doar să seteze viteza, după care, când frânează, aşteaptă iar să ajungă la viteza respectivă şi apasă iar butonul. În primul rând, trebuie ştiut că pilotul automat nu funcţionează la o viteză mai mică de 40 km/oră. La orice viteză mai mare, merge.

“Primul pas este să pornim sistemul şi să ajungem la o viteză de croazieră, peste 100 de km/oră. Când ajungem la acea viteză cu sistemul pornit, apare un martor pe bord, apăsăm butonul Set ca să stabilim viteză de croazieră pe care vrem să o ţinem constantă. În bord, în funcţie de maşină, poate apărea pe un ecran digital viteză selectată. Odată ce a apărut putem lua piciorul de pe acceleraţie şi maşina va merge cu viteză aleasă de noi”, ne-a explicat Florin Bot, mecanic auto.

Când circulăm cu pilotul automat activat, trebuie să fim foarte atenţi la drum, pentru că, relaxându-ne, avem tendinţa să fim distraşi de la traficul din faţă, susţine specialistul.

“În caz de urgenţă, trebuie să frânăm imediat, nu să apăsăm pe butoanele sistemului. Când frânăm, nu se opreşte complet sistemul cum am fi apăsat butonul Off ci viteza rămâne în memorie, putând-o relua simplu prin apăsarea butonul Res. Dacă traficul este aglomerat şi suntem nevoiţi să ne jucăm mult din butoane, să pornim, să reluăm viteza, să accelerăm sau să reducem viteza din butoane, cel mai bine ar fi să închidem complet pilotul automat şi să accelerăm obişnuit”, a explicat mecanicul auto.

Potrivit acestuia, pilotul automat poate fi periculos dacă ne jucăm cu el. Pentru că, dacă ne sare în faţă o maşină sau un câine, primul impuls ar putea fi să apăsăm un buton cu degetul, nu să apăsăm pedala de frână, ceea ce se poate

Sursa:adevarul.ro