Daca ai trecut prin asa ceva, depune o reclamatie. Nu trebuie sa dai bani ca sa primesti documentul!
“Am prezentat cererile si pe baza CNP-urilor parintii au fost cautati in baza de date. Doamna din fata calculatorului mi-a spus ca ambii sunt asigurati, li s-au emis cardurile, dar sunt declarate pierdute. Am explicat ca parintii mei nu au primit cardurile de sanatate si nu aveau cum sa le piarda. Pana a venit la Casa de Sanatate, tatal meu a discutat cu postasul pentru a vedea daca nu cumva a dat documentul altei persoane si a avut o discutie si cu medicul de familie. Ambii i-au confirmat ca nu au avut niciodata cardurile parintilor. Ei sunt in varsta, sunt bolnavi si au tratament zilnic. Mi s-a spus ca trebuie sa platesc cate 15 lei pentru fiecare ca sa li se elibereze un nou card. Am scos bani din buzunar, am platit si peste doua luni vor primi cardurile. Nu este normal sa plateasca pentru ceva ce nu au avut, nu au primit”, au declarat copiii batranilor. Intr-o situatie asemanatoare au fost si alti ieseni. Directorul CAS Iasi a declarat ca asa ceva nu exista si nu crede ca li s-a cerut bani pentru cardul pe care nu l-au primit.
“Angajatii care se ocupa de eliberarea cardurilor de sanatate nu pot sa spuna ca este pierdut, pentru ca nu au de unde sa stie acest lucru. Asa ceva nu exista. Se plateste 15 lei pentru un nou card de sanatate in situatia in care asiguratul l-a deteriorat sau l-a pierdut. Este posibil sa existe o problema la postas. Noi avem si borderourile cu semnaturile asiguratilor care au primit cardul prin posta. Daca se constata ca pentu acesti asigurati cardurile au fost emise si distribuite si nu este semnatura lor, atunci trebuie sa plateasca Posta si voi depune si o plangere. Mai exista posibilitatea ca postasul sa fi lasat cardurile la rude si sa nu ii fi anuntat. Dar exista si situatia in care sa nu fi fost emise. Voi face verificari amanuntite pentru a vedea ce s-a intamplat”, a declarat ec. Robert Danca, director-presedinte al Casei de Asigurari de Sanatate Iasi.