Sfaturi în cazul în care se strica turbosuflanta de la mașină

In ziua de azi, mai toate masinile, fie pe benzina, fie pe motorina, sunt supra-alimentate cu ajutorul unui turbocompresor. Este o piesa care functioneaza la temperaturi extreme si la viteze uriase, ceea ce o face ca, din cand in cand, sa cedeze. Din fericire, turbinele se pot reconditiona.

Un turbocompresor se poate strica din mai multe motive: ungere neadecvata, racire defectuoasa, regim de condus gresit sau filtru de aer infundat. Atunci incepem sa avem pierdere de putere, masina scoate fum, iar in cele mai grave cazuri auzim si zgomote metalice noi de sub capota. Daca vrem ca situatia sa nu se complice, la primele semne ca turbina cedeaza, trebuie sa apelam la specialisti. Acest lucru ne va aduce doua avantaje: vom evita stricarea altor piese din motor si vom cheltui mai putini bani pe reconditionare.

Atunci cand se strica o turbina avem trei variante: sa cumparam una noua, sa cumparam una second-hand sau sa o reconditionam pe cea de pe motor. O turbina noua costa foarte multi bani, acesta fiind marele dezavantaj. O turbina second-hand de la dezmembrari este mai ieftina, dar te poate lasa la fel ca cea veche dupa doar o saptamana de la montaj. Iar o turbina reconditionata este si accesibila la pret, dar iti ofera si performantele uneia noi, motiv pentru care foarte multi soferi aleg aceasta varianta.

Cand reconditionezi o turbina trebuie sa te asiguri ca o faci la profesionisti echipati cu standuri de testarea si reglaj. Turbo Mecfin din Ploiesti este un service specializat pe reparatii si reconditionari de turbosuflante pentru autoturisme, camioane, ambarcatiuni, utilaje agricole si asa mai departe.

Spre deosebire de alte ateliere ce reconditioneaza turbine, Turbo Mecfin are un stand de testare si echilibrare a turbinelor la viteze de 150.000 RPM, o testare unica in Romania, ce asigura un produs finit de calitate. Le trimiti turbina ta stricata prin posta, ei inlocuiesc toate piesele stricate cu unele noi, testeaza turbina pe utilaje performante de diagnoza, dupa care o echilibreaza in functie de actuatorii pneumatici si electronici pe aparate de ultima generatie. La final, turbina este ambalata si retrimisa clientului, care va putea monta inapoi pe motorul masinii “cochilia” veche, dar cu toate piesele noi.

sursa: 4tuning.ro