De ce nu se recomandă spălarea cu jet de apă sub presiune a caroseriei

Întreţinerea vopselei la maşina pe care o deţinem este unul dintre cele mai importante lucruri, ce ţine nu doar de aspectul exterior al autovehiculului, dar şi de buna funcţionare a acestuia. autovehicul care pot fi fatale.

Vopseaua maşinii poate fi întreţinută prin spălarea caroseriei, însă contează şi frecvenţa cu care o spălăm, dar şi aplicarea de tratamente  de protecţie. Spălarea automobilului se poate face cu jet de apă pentru înlăturarea prafului şi a noroiului, dar trebuie evitată o spălare prea frecventă cu jet cu presiune mare, întrucât particulele de praf sunt antrenate cu viteză foarte mare şi duc la deteriorarea vopselei.

”Nu se recomandă spălarea cu buretele a caroseriei dacă suprafaţa nu este umedă şi nu este îndepărtat noroiul cu jet de apă. Spălătoriile profesioniste aplică în ordine corectă etapele de spălare, dar trebuie să evitaţi spălătoriile în care sunt folosite perii care lovesc suprafaţa automobilului. Pe termen lung, acestea vor deteriora vopseaua, în sensul că favorizează apariţia de microfisuri”, recomandă Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.Revopsirea autovehicului este o procedură costisitoare, costând în medie 1.000 de euro, fără să luăm în discuţie anumite vopsele mai speciale. O altă operaţie pe care o puteţi face pentru a proteja vopseaua maşinii dumneavoastră este ceruirea, care constă în aplicarea unei soluţii ce conţine ceară sau parafină şi care se depune pe suprafaţa vopselei, la nivel nanometric, protejând-o.

Când putem folosi prelata

Este bine de ştiut că ceruirea nu are efect pe o perioadă nedeterminată, specialiştii recomandând ca, odată la două luni, să se aplice un strat superficial de ceară pe suprafaţa vopselei, chiar dacă nu folosiţi autoturismul foarte des. ”Atunci când descoperiţi că vopseaua a fost zgâriată, este bine să interveniţi imediat prin vopsirea sau repararea zgârieturilor. În  timp, dacă nu sunt tratate aceste mici zgârâieturi, apare rugina şi se va ajunge ca aceasta să afecteze întreaga caroserie”, explică Florin Marin Bogdan.

Dacă aveţi de gând să utilizaţi o prelată, trebuie să ştiţi că aceasta se poate folosi fără probleme doar dacă nu mergeţi cu maşina o perioadă mai lungă de timp. Un element important în acest caz este amplasarea automobilului, care trebuie să fie bine aleasă. Dacă maşina va fi permanent într-o zonă unde acţionează curenţi de aer, prelata va fi antrenată, fiind doar o chestiune de timp până când vă veţi trezi cu maşina zgâriată.

Trebuie să ţineţi cont şi de faptul că prelata poate zgâria vopseaua în special în colţuri, unde stă practic lipită de maşină, mai ales când este vânt. Pentru a evita o astfel de situaţie, puteţi folosi câteva elastice pentru a fixa prelata mai bine pe autovehicul.

Metode simple de protecţie împotriva pietricelelor şi insectelor

Unul din coşmarurile şoferilor sunt pietricele şi insectele care lovesc caroseria în timpul rulării. În timp, acestea afectează vopseaua, iar în zonele unde au lovit caroseria, apare rugina. ”Există sisteme de protecţie a elementelor din faţa automobilului, care se pot zgâria sau exfolia. Acestea se pot monta pe capota maşinii, dar există şi soluţia lipirii de folii transparente pe aripi şi capotă. Aceste folii au o durată de viaţă importantă, de până la trei ani, şi când se deteriorează, pot fi uşor schimbate. Ele protejează foarte bine vopseaua la impactul cu pietricelele sau insectele”, explică Florin Marin Bogdan.

O atenţie deosebită trebuie acordată întreţinerii pragurilor de la uşile maşinii. Acestea trebuie curăţate constant de praf sau noroi., iar în găurile de vizitare se pulverizează o soluţie cu ceară care va proteja caroseria de rugină. Nu acordaţi atenţie sfaturilor neavizate, conform cărora ar trebui să  umpleţi cu spumă poliuretanică pragurile de la uşi sau alte elemente ale caroseriei, cum ar fi stâlpii autovehiculului, deoarece acestea sunt proiectate pentru a permite apei rezultate din condens să fie eliminată în afara maşinii.
Sursa:adevarul.ro