Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Pasajul Nicolae Grigorescu a fost deschis circulației. Anunțul făcut de Gabriela Firea

Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens. În plus, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu. Proiectul are o lungime totală de 2,4 kilometri, numai podul de 141 de metri fiind cel mai lung existent peste râul Dâmbovița.

„Am finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură rutieră din București! De sâmbătă se va deschide circulația pe toată zona Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu. Avem, așadar, un pasaj nou de doi kilometri și jumătate, două poduri peste Dâmbovița, supralărgire la trei benzi pe sens. Legătura între cartierele Titan (sectorul 3) și Berceni (sectorul 4) din Capitală. În aceste zile au loc ultimele teste dinamice ale podului peste râul Dâmbovița, folosind camioane de mare tonaj.

Acest obiectiv de investiții se numără printre proiectele de infrastructură pe care le-am găsit, în 2016, complet blocate! Sâmbătă, 11 iulie, acesta va fi deschis traficului rutier! Lucrările au început în urma cu zece ani, dar primele intenții legate de acest proiect datează de acum 13 ani. În anul 2016, pentru acest obiectiv de investiții nu erau făcute exproprierile necesare, iar studiul de fezabilitate era prost întocmit și nu ținea cont de toate condițiile din teren. Nu s-au luat în calcul nici măcar liniile de înaltă tensiune din zonă.

Am dispus relocarea tuturor rețelelor, finalizarea exproprierilor, întocmirea unui studiu de coexistență între Enel și Transelectrica și încheierea unui contract de proiectare și execuție prin care să se înalțe liniile de tensiune. De asemenea, având în vedere că din proiectul tehnic lipseau semaforizarea și iluminatul public am contractat și finalizat aceste lucrări. Prin deschiderea traficului pe acest pasaj mai facem un pas în ce ne-am propus: să unim Nordul cu Sudul Capitalei”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Ce presupune faza a doua a proiectului

Pentru a fi complet, acest proiect are nevoie și de etapa a doua. Aceasta presupune lărgirea la trei benzi pe sens a străzii Iuliu Hațeganu, între pasaj și Calea Vitan. Potrivit Consilierului Primarului General Marius Coaje, „a fost întocmit studiul de fezabilitate, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici și s-a stabilit culoarul de exproprieri”. Acesta a mai adăugat: „Avem proiectul tehnic și așteptăm predarea unui teren de la Ministerul Apărării Naționale”.

Noua arteră va avea o lungime de 1,3 kilometri, 6 benzi și 3 stații de autobuz. Lucrările se estimează că vor costa aproape 15 milioane de euro.

Podul Nicolae Grigorescu a fost finalizat, practic, încă din 2018, dar circulația nu a putut fi deschisă din cauza liniilor de înaltă tensiune care treceau prea aproape de suprafața căii de rulare. În urmă cu o lună, Gabriela Firea anunța că lucrarea este „aproape gata”, iar pasajul Grigorescu va fi inaugurat, iar circulația deschis „curând”.