Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Ridichile, un aliment sănătos, dar nu pentru toată lumea

Ideale pentru gustări sănătoase sau pentru platouri cu aperitive, crocantele ridichi roşii conţin substanţe active care pot reduce considerabil riscul de cancer la colon, la sân sau ovarian. Ingredientul minune care previne cancerul este sulforafanul, un compus organic care stimulează productia unor enzime benefice. Acestea creează o barieră împotriva radicalilor liberi şi inhibă îmbolnăvirea celulelor. Conform studiilor realizate în ulti

mii ani, ridichile roşii au o acţiune diuretică şi conţin substanţe care menţin sănătatea rinichilor si sunt excelente pentru tratarea anumitor probleme ale tractului urinar.  

De asemenea, ridichile roşii contribuie la detoxifierea ficatului şi la prevenirea bolilor hepatice. Pe lângă toate beneficiile, ridichile roşii nu sunt recomandate oricui. Persoanele care suferă de tiroidă nu trebuie să consume ridichi în exces, deoarece pot apărea dezechilibre hormonale care agravează boala. 

Este important cei care au pietre la vezica urinară trebuie să ceară sfatul medicului înainte să consume ridichi. Ridichile sunt contraindicate persoanelor care sufera de afectiuni digestive acute (gastrită, diaree, colită), explică dr. Daniela Stan.  

Ridichile roşii scad riscul bolilor cardiovasculare deoarece combat colesterolul rău şi curăţă sângele de impurităţi. Astfel, poţi preveni ateroscleroza şi alte afecţiuni grave asociate cu depunerea colesterolului pe vasele de sânge şi înfundarea arterelor.  

Conţinut ridicat de fibre şi apă  

Datorită continuţului ridicat de fibre, dar şi de apă, ridichile roşii de lună te pot ajuta să slăbeşti, întrucât potolesc foamea fără să furnizeze o cantitate prea mare de calorii. De fapt, 100 de grame de ridichi roşii au doar 16 calorii, ceea ce înseamnă că poţi consuma rădăcinoasa de primăvară în ce cantităţi doreşti.   

Ridichile au diferite forme şi culori, variind de la roşu aprins până la alb, negru sau mov. Cele de culoare închisă şi micuţe sunt cele mai iuţi, în vreme ce acelea de culori deschise şi mai mari sunt ceva mai dulci.    Iată cum poţi introduce ridichile în regimul tău alimentar:

– feliază-le şi pune-le într-un sandvici cu pâine integrală şi brânză dietetică sau şuncă slabă;

– prepară un sos din iaurt grecesc şi ridichi date pe răzătoare, la care adaugi un căţel de usturoi şi puţină zeamă de lămâie;

– adaugă-le în salatele cu ton sau pui la grătar;

– consumă-le ca gustări, între mese;

– pune-la la murat, au un gust grozav;

– foloseşte frunzele de ridichi (care sunt bogate în fier) în salate sau sotate în puţin ulei de măsline aromat cu usturoi.   Cumpăraţi doar ridichi care sunt tari şi au suprafaţa lipsită de pete sau crestături! Acestea pot rezista la frigider aproximativ două săptămâni.  

Sursa:adevarul