Producătorii auto sunt disperaţi: “Această tehnologie nu trebuie să ajungă pe mâinile celor de la Uber sau Apple” !

Producătorii auto germani ar putea avea nevoie de ajutor pentru a rivaliza cu marile companii care vor să cumpere cu orice preţ divizia de hărţi a Nokia, HERE. În această “bătălie” s-au înscris inclusiv Uber şi Apple.

Daimler, BMW şi Audi vor să cumpere Nokia HERE, dar riscă să nu aibă suficienţi bani, comparativ cu Uber şi Apple.

Aceştia ar putea oferi în jur de 785 milioane dolari fiecare, destul de puţin faţă de sumele cu care ar putea veni companii tehnologice precum Apple şi serviciul de ridesharing Uber.

Câţiva bancheri speră să participe la construirea unui consorţiu care să nu fie dominat de o anumită companie.

Serviciul prin care oricine poate deveni taximetrist de ocazie, Uber, a înaintat o ofertă de 3 miliarde dolari pentru Nokia HERE. La un asemenea nivel, Nokia ar putea să-şi păstreze o participaţie în business-ul de 8,1 miliarde dolari, pe care l-a cumpărat în 2007 şi care acum ar valora peste 2 miliarde de dolari.

Cartografierea la rezoluţie înaltă reprezintă o condiţie esenţială în fabricarea autoturismelor autonome, conectate la anumite servicii auto – o piaţă de 50 miliarde dolari, potrivit analiştilor de la Exane BNP Paribas.

Hărţile de calitate ale Nokia HERE au atras atenţia investitorilor şi ar putea permite producătorilor auto să ofere servicii premium, pe care Google nu le poate furniza.

De exemplu, dacă hărţile ar putea fi corelate cu semnalul reţelei telefonului mobil, astfel încât să le permită părinţilor să ştie exact pe ce parte a drumului îi aşteaptă copii, atunci când trebuie să-i ia de la şcoală.

“Analizăm îndeaproape situaţia. Hărţile HD reprezintă o condiţie pentru maşinile autonome”, a declarat directorul financiar al Daimler, Bodo Uebber.

În timp ce HERE s-a îndepărtat cumva de operaţiunile-cheie ale Nokia, pe măsură ce gigantul încearcă să definitiveze achiziţia rivalului telecom Alcatel-Lucent, compania finlandeză ar putea păstra o participaţie în divizie.

Nokia a angajat consilieri de la Evercore pentru a găsi un posibil cumpărător pentru HERE şi a solicitat o a două rundă orientativă de preluare a ofertelor. Companiile auto au anunţat că “nu îşi permit” ca HERE să ajungă pe mâinile unei aplicaţii de taxi precum Uber sau în posesia celor de la Apple. Acestea sunt cliente vechi ale HERE, încă din 2007 şi vor să ştie pe mâna cui va ajunge aplicaţia de hărţi.

Bancherii spun însă că aplicaţia HERE ar fi o achiziţie “naturală” pentru Apple, care a rămas în urmă pe piaţa serviciilor de hărţi, chiar dacă jucătorul tehnologic din California nu s-a arătat, deocamdată, interesat de aplicaţie.  Cu o capitalizare de 721 miliarde dolari, gigantul tehnologic Apple valorează mai mult decât Daimler, Volkswagen, Renault, Peugeot, Fiat Chrysler, Ford şi General Motors la un loc.

Leave a Reply

Your email address will not be published.