Vrei o viață sănătoasă? Iată cum să combini alimentele

Toate produsele alimentare sunt sănătoase, atâta timp cât nu sunt consumate în exces. Totuși, există câteva alimente care parcă sunt făcute unele pentru altele.  De aceea, a fost întocmită o listă cu cele mai bune combinații.

Iată care este lista cu alimentele care fac cea mai bună combinație:

Măr și ciocolată neagră

Această combinație dintre măr și ciocolată neagră nu poate fi numită una tradițională, dar merită încercată. Datorită catechinelor pe care le conține mărul, și antioxidantul din ciocolată, quercin, împreună ajută la întărirea sistemului imunitar, stimularea activității creierului, dar și a inimii și vaselor de sânge, reducând riscul de apariție a cancerului.

Fulgi de ovăz și suc de portocală

Cerealele și portocala sunt o foarte bună sursă de fenoli. Acest lucru înseamnă că este stimulat sistemul digestiv, fiind eliminate mai ușor din organism toxinele și deșeurile.

Pătrunjel și lămâie

Pătrunjelul iubește citricile. Plus că, fierul pe care-l conține verdeața are nevoie de vitamina C pentru a fi absorbit mai ușor de către organism. Vitaminele și mineralele prezente în aceste două alimente sunt esențiale pentru sistemul imunitar și stimularea metabolismului.

Legume și iaurt

Iaurtul conține calciu, care este important pentru îndeplinirea funcțiilor digestive și refacerea florei intestinale. Iar cea mai bună combinație este cu legume ca morcov sau țelină, care sunt bogate în vitamine și fibrele, și care sunt un ajutor pentru organism, deoarece ajută la o mai bună absorbție a calciului. Alege mereu iaurturile care nu conțin aditivi, conservanți sau zahăr.

Avocado și spanac

Aceasta este combinația preferată de dieteticieni. Spanacul conține luteină, dar acest element nutritiv are un efect mai mare dacă este combinat cu grăsimile bune pe care le conține fructul de avocado. Dacă te confrunți des cu probleme digestive, încearcă această combinație de alimente.

Ceai verde și lămâie

Dacă vrei să-ți potolești setea și să fii energică întreaga zi, bea o ceașcă de ceai verde cu lămâie. Acest ceai conține catechine, care sunt responsabile de longevitate și menținerea imunității puternice. Și dacă adaugi lămâie, care conține vitamina C, beneficiile ceaiului vor fi duble.

Ulei de măsline și roșie

Dacă vei întreba o persoană din Italia despre această combinație, va spune că este cea mai bună. Roșia este bogată în licopen, și acest lucru înseamnă că va fi îmbunătățită sănătatea sistemului cardiovascular. Mai mult, este prevenită ateroscleroza și formarea de tumori maligne. Atunci când licopenul este consumat împreună cu grăsimile, el este absorbit mai ușor de către organism.

Alte combinații de alimente:

– Carnea de porc și varza de Bruxelles;
– Roșia și ficatul de porc/pasăre;
– Carne și rozmarin.