Noul BMW M5 xDrive VIDEO

Disponibil la vanzare alaturi de un propulsor V8 bi-turbo de 4.4 litri, primul M5 cu tractiune integrala din istoria companiei bavareze BMW in compartimentul motor o herghelie formata din 600 de cai putere. Sau cel putin asa sustine producatorul bavarez de automobile…

Anuntat cu surle si trambite la sfarsitul verii trecute, noul BMW M5 xDrive a reusit sa starneasca numeroase controverse si pasiuni printre fanii marcii bavareze. Si totul din pricina sistemului de tractiune integrala disponibil inca din echiparea standard, capabil sa livreze intreaga putere a motorului V8 inclusiv doar puntii spate – daca se doreste un astfel de lucru.

Dar tehnologia xDrive nu este nici pe departe singura premiera anuntata de modelul cunoscut in interiorul companiei sub numele de cod F90. O alta noutate absoluta este reprezentata de cutia automata cu opt rapoarte, care inlocuieste vechea unitate cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza caracteristica generatiei anterioare F10.

Intr-un final, despre primul M5 cu tractiune integrala din istoria marcii BMW se mai poate spune si ca nu are rival printre predecesorii sai atunci cand vine vorba despre performante. Cel mai interesant aspect este legat de timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h, demn mai degraba de o sportiva pur-sange decat de un sedan traditional: 3.4 secunde.

Modelul dezvelit public cu ocazia Salonului Auto desfasurat la Frankfurt in perioada 14 – 24 septembrie 2017 impresioneaza totodata si prin puterea maxima de 600 CP a propulsorului prezent la datorie. Propulsor cu opt cilindri in V, doua turbine si capacitatea de 4.4 litri, sinonim in acelasi timp si cu un cuplu de aproximativ 750 Nm.

Teoretic. Si subliniem teoretic, deoarece situatia sta complet diferit in realitate – urcat de curand pe dyno pentru masuratorile specifice, noul BMW M5 xDrive scoate la iveala o situatie extrem de interesanta: cu pedala de acceleratie la podea, super-sedanul bavarezilor dezvolta de fapt intre 593 si 625 de cai putere la roti, in functie de modul de rulare selectat de sofer.

sursa: 4tuning.ro