Bucureștiul urmează să primească autocare Otokar

Dupa ce Gabriela Firea a acordat contractul de achizitie a 400 de autobuze pentru RATB companiei turcesti Otokar, Mercedes-Benz si un alt licitator au depus contestatii. Chiar daca autocarele nemtesti erau mai ieftine, mai economice, mai fiabile si mai sigure ca cele turcesti, asa cum se intampla in Romania, Bucurestiul a ales varianta turceasca, iar contestatiile au fost respinse. In schimb, la Berlin, tocmai a fost semnat un contract pentru 950 de autobuze Mercedes-Benz. Dar ce stie Berlinul, cand Bucurestiul i-a aratat cum se face treaba adevarata?

Compania Mercedes-Benz a ofertat 400 de autobuze pentru Bucuresti, insa Gabriela Firea le-a ales pe cele turcesti, si mai scumpe, si mai… putin conforme. Nu degeaba, nemtii au pornit ulterior procedura de contestatie, deoarece autobuzele turcesti Otokar nu raspundeau caietului de sarcini, aveau cu 30 de cm mai mult decat limita admisa si usile rabatabile se deschideau cu 10 centimetri mai putin. Dar ce habar are Mercedes-Benz, cand vine specialistul roman si spune ca alea turcesti, chiar daca sunt mai scumpe, sunt mai bune?

Asa ca Mercedes-Benz s-a conformat si a plecat acasa fara sa iasa castigatoare, dupa care s-a trezit si cu contestatia respinsa. Cu alte cuvinte, primaria Bucuresti i-a invatat minte pe nemti, sa nu mai vina sa faca oferte din astea avantajoase, din care nu iese acolo, un ban de o shaorma… Dar Mercedes a ofertat in alta parte, acolo unde nu exista spagi sau combinatii nepotiste.

Citaro

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), adica un fel de RATB al capitalei Germaniei, a comandat 950 de autobuze Citaro de la compania flituita de primaria Bucuresti. Vorbim de BVG care are o flota de 1400 de autobuze ce transporta anual 441 de milioane de calatori.

BVG a comandat 600 de autobuze articulate si 350 de autobuze solo pentru Berlin, model Citaro, cel mai bine vandut autobuz urban in Europa. Inclusiv in Romania, in Bucuresti, exista autobuze RATB marca Mercedes-Benz Citaro, care, desi sunt foarte vechi, inca functioneaza fara probleme, demonstrandu-si fiabilitatea in timp.

Insa aceste autobuze nemtesti care fac momentan parte din flota RATB urmeaza sa fie trase pe dreapta, la aparitia noilor autobuze Otokar fabricate in Turcia. Speram doar ca alegerea edililor sa se dovedeasca a fi una inteligenta si nu una bazata pe relatii de prietenie cu finalizare financiara. Si ca, in sfarsit, Bucurestiul va avea un transport public de calitate, sigur si confortabil. Nu ca berlinezii care se vor plimba cu acele “cazane” de Mercedes Citaro refuzate de primarul Bucurestiului…

Citaro

Sursa: 4tuning.ro