Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Schimbările bruște de temperatură ne pun organismele la mare încercare

Cum sezonul răcelilor pândeşte după colţ, având în vedere schimbările bruşte de temperatură, ar fi bine ca fiecare dintre noi să-şi ia toate măsurile de siguranţă pentru a evita contractarea unui virus.  Specialistul în sănătate Dr. Natalya Fazylova spune că există şi o serie de modalităţi de prevenire a gripei în mod natural, de la schimbarea obiceiurilor zilnice, la alimentaţie şi sport, scrie bustle.com.
Cum ţinem răceala la distanţă:

Odihna

Somnul este esenţial pentru ca sistemul imunitar să funcţioneze bine. Oamenii care nu dorm suficient au un sistem imunitar slăbit, fiind mai sensibili la răceli, viruşi şi boli cronice. Încercaţi să dormiţi cel puţin opt ore pe noapte.

Mişcarea

Cercetările continuă să susţină o legătură între exerciţiile periodice şi un sistem imunitar sănătos. „În timpul exerciţiilor, celulele implicate în răspunsurile imune circulă mai repede în organism şi ucid posibilele bacterii şi viruşi“, spune Fazylova. Activitatea fizică poate, de asemenea, ajuta la eliminarea bacteriilor din plămâni şi din căile respiratorii, ceea ce poate reduce riscul de a dezvolta infecţii respiratorii.

Meditaţia

„Meditaţia reduce incidenţa bolilor infecţioase prin detensionarea corpului şi a minţii“, spune specialistul. 20 de minute de meditaţie pe zi creşte nivelul de endorfine, scade nivelul cortizolului şi favorizează starea de sănătate. Spălatul mâinilor Spălatul mâinilor este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteţi face pentru a vă proteja împotriva gripei. „Cea mai uşoară cale de a răspândi viruşi este folosirea tastaturii sau atingerea unui telefon după ce acestea au fost atinse de o persană bolnavă. Viruşii rămân activi ore întregi pe obiecte, fiind esenţial să vă spălaţi mâinile sau să folosiţi dezinfectant“, spune Fazylova.

Consumul alimentelor antivirate

Alimentaţia este extrem de importanţă atunci când vine vorba de prevenirea gripei. „Anumite alimente cum ar fi peştele, usturoiul, ceapa şi citricele au proprietăţi de combatere a infecţiilor, ajutând organismul să lupte natural cu viruşii“, spune dr. Fazylova. De asemenea, consumul lichidelor ajută la eliminarea toxinelor şi infecţiilor prin sistemul limfatic.

sursa: adevarul.ro