O listă de alimente care te vor ajuta în lupta cu kilogramele

Există alimente care, în cantități mici, vă umplu stomacul fără să vă îngrașe! Cheia unui stil de viață sănătos și a unei diete reușite este să mănânci puțin, bun și hrănitor, fără să aduci organismului un plus nedorit de calorii sau să îți forțezi stomacul să treacă prin procese neplăcute, precum balonarea. Iată care sunt alimentele care hrănesc fără să îngrașe.

Începe lista de alimente care umplu stomacul fără să îngrașe cu ovăzul.

Un castron cu fulgi de ovăz dimineața vă poate ține de foame toată ziua. În parte, din cauza fibrelor care vă umplu și vă fac corpul să absoarbă mai lent substanțele nutritive din ovăz. Asta vă menține energia constantă. Poate chiar vă poate ajuta să mâncați mai puține calorii pe parcursul zilei.

Supă

Lichidul vă umple stomacul, dar nu adaugă multe calorii, deoarece este făcută cu multă apă. Doar asigurați-vă că mergeți pentru o rețetă bună de supă, cum ar fi cea de legume sau cele făcute cu pui sau carne de vită. Supele – cremă au mult mai multe calorii.

Salata

O parte a secretului de a umple stomacul fără a lua în greutate este de a mânca alimente cu cât mai puține calorii. Or, din lista de alimente care au cele mai puține calorii, salata este, categoric, pe prima poziție. Salata este încărcată cu vitamine și minerale. Savurați o salată ca un entrée sau mâncați un bol mic înainte de masa principală, pentru că vă umple stomacul și nu veți mai mânca prea mult din alte alimente. Nu adăugați, însă, prea multe „suplimente nesănătoase în salată, cum ar fi brânza, crutoanele și dressingurile.

Nuci și sâmburi

Sunt bogate în grăsimi, ceea ce le conferă mai multe calorii pe mușcătură. Deci e rău, nu? Nu neaparat. Grăsimea și proteinele sâmburii cu coajă lemnoasă pot determina organismul să elibereze hormoni care vă ajută să vă simțiți plini. În plus, grăsimile sunt din cele „nesaturate”, „bune”, care vă ajută și la reglarea nivelul colesterolului și zahărului din sânge. Priviți doar dimensiunea porției. O ceșcuță de nuci sau sâmburi este tot ce ai nevoie (sub 100 de grame!)

Avocado

Chiar dacă sunt plini de grăsimi, oamenii care le mănâncă în mod moderat tind să aibă mai puțină grăsime corporală. Dimensiunea porției este însă cheia. O treime dintr-un avocado mediu are aproximativ 80 de calorii. Este delicios zdrobit și întins pe o felie subțire de pâine (de maximum 25 de grame).

Ouă

Dacă obiectivul tău este să nu-ți fie foame până la prânz, ouăle sunt o alegere mai bună pentru micul dejun decât un castron de cereale. Au mai puține calorii decât crezi – 78 de calorii într-un ou mare, fiert, și sunt foarte bogate în proteine. Sunt atât de sățioase încât vă pot ajuta să mâncați mai puțin în timpul zilei dacă le serviți la micul dejun, mai ales dacă sunteți supraponderal, arată specialiștii de la WebMd.com.

Brânza de vacă

Este un înlocuitor bun pentru ouăle de la micul dejun, deoarece pare să aibă același efect asupra apetitului. La 163 de calorii într-o felie (sau o ceașcă, dacă e moale), brânza de vaci cu conținut scăzut de grăsimi are, de asemenea, proteine și vă ține foamea departe.

Peşte

Este o sursă sănătoasă de proteine, care vă face să vă simțiți mai plin decât carbohidrații. În plus, acizii grași omega-3 din multe pește sau fructe de mare – în special peștii grași precum somonul – sunt deosebit de buni în satisfacerea foamei.

Fasole

Oamenii care mănâncă fasole se satură mai ușor. Pe termen lung, acest lucru se poate traduce în mai puțină grăsime corporală și o greutate mai sănătoasă. Fasolea conține proteine și fibre, care dau senzația de plin, depinde însă de cum e gătită.

Quinoa

Conține o cantitate ai mare de fibre, ceea ce înseamnă că umple fără să îngrașe. De asemenea, are mai multe proteine. Bune sunt și orezul cu bob alb și lung sau cel brun.

sursa:dcmedical.ro