Tot ce trebuie să știi despre transmisia manuală inteligentă dezvoltată de Kia

Producătorul coreean a implementat prima transmisie manuală inteligentă cu ambreiaj de tip clutch-by-wire’. Aceasta debutează pe modele Kia Ceed ce utilizează motorizări cu sistem mild hybrid de 48 V.

În esență, noua transmisie iMT este operată electronic, nemaiexistând o legătură mecanică între pedala de ambreiaj și ambreiaj. Astfel, în timpul decelerării la viteze de sub 125 km/h, motorul este oprit pentru scurte perioade de timp, chiar și atunci când mașina se află în viteză.

De asemenea, transmisia manuală inteligentă dezvoltată de Kia permite reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu aproximativ 3%. Cutia manuală permite și rularea pe liber’ (coasting), atunci când este selectată o treaptă de viteză, pentru a spori eficiența.

Funcționarea transmisiei iMT

  • Funcția de coasting’ se activează printr-o decelerare lentă (înaintea unui viraj, a unei treceri de pietoni sau a condițiilor de trafic);
  • Cu treapta de viteză selectată, transmisia inteligentă comunică împreună cu generatorul sistemului mild hybrid, astfel oprind motorul și decuplând ambreiajul;
  • La viteze sub 125 km/h, vehiculul poate utiliza la maximum energia cinetică alunecând’ în treaptă cu motorul oprit;
  • Motorul pornește instantaneu la turația corectă după apăsarea pedalei de ambreiaj sau a accelerației;
  • Dacă viteza coboară prea mult pentru treapta respectivă, sistemul MHEV pornește motorul și cuplează automat ambreiajul pentru a permite șoferului selectarea unei trepte inferioare eliminând pericolul înecării’ motorului.

Transmisie manuală inteligentă este în continuare utilizată asemenea unei cutii manuale convenționale și a fost dezvoltată special pentru șoferii europeni care nu sunt încă adepții transmisiilor automate și care încă își doresc să aibă mai multă implicare în timpul condusului.

Noua tehnologie debutează pe modelele familiei Kia Ceed echipate cu motoarele Smartstream. Pentru început, va fi disponibilă pentru variantele EcoDynamics+ echipate cu motorul diesel CRDi de 1,6 litri cu tehnologie mild-hybrid.

Următorul model care va beneficia de transmisia iMT este Kia Rio facelift cu motorul turbo pe benzină 1.0 T-GDi, urmând ca în viitor, tehnologia să fie disponibilă pe mai multe modele din gamă alături de o nouă serie de motoare echipate cu sistem mild-hybrid.

Sursa: auto-bild.ro