„Sunt un produs excepțional pentru sănătatea noastră și mai ales pentru imunitate”

Castraveţi muraţi, gogonele sau varză. Nu sunt doar delicii culinare, preferate de toţi românii, dar şi alimente care ajută la creşterea imunităţii. În procesul de fermentaţie se nasc bacterii care, împreună cu flora din organism, ne ajută în faţa infecţiilor de sezon.

Specialisti in Sanatate - 20 mar 2015 - YouTube

 Lygia Alexandrescu a explicat la „Numai de bine” importanța murăturilor în dietă.

„Noi știm să punem murături în oțet și murături în moare, în saramură. Dacă vine vorba despre imunitate, categoric le vom prefera pe cele în moare. De ce ne interesează foarte mult această formă de conservare? Pentru că prin această fermentație obținem un produs excepțional de echilibrat pentru sănătatea noastră și mai ales pentru imunitate, pentru microbiotă, pentru colon și flora intestinală, numit probiotic. Aceste probiotice se înmulțesc foarte bine în colon și dau acestuia ceea ce numim noi stare de echilibru și lucru văzut în imunitate prin cât de des sau de rar răcim și de cât să luăm probiotice din suplimente mai bine mâncăm aceste murături”, a explicat nutriționista.  

Murăturile în saramură, benefice pentru organism 

Criteriile pe care le iau în considerare românii când cumpără murături

De exemplu, castraveții murați sunt bogați în fibre naturale, stimulează digestia și ajută la scăderea în greutate, datorită numărului mic de calorii. În plus, ar putea trata și diabetul zaharat în forme ușoare.

Varza murată înlătură oboseala și anemia, încetinește procesul de îmbătrânire și protejează sistemul nervos. Zeama de varză acră este recomandată pentru detoxifierea organismului.  

„Nu trebuie uitat faptul că aceste murături din saramură consumate în exces aduc și ele un aport mare de sare, lucru total nedorit, pentru că riscurl de hipertensiune crește, mai ales la persoanele de vârsta a treia și atunci nu consumăm mai mult de 200 de grame la o masă și dacă vorbim de gogonele pot fi un pic spălate înainte, tăiate în farfurie cu o seară înainte în așa fel încât acea zeamă foarte sărată să fie eliminată și consumată doar murătura ca atare”, a explicat Lygia Alexandrescu.

Din meniul românilor, însă, fac parte și legumele în oțet

„Oțetul, de cele mai multe ori, este extrem de puternic și acidul acetic nu este benefic stării noastre de sănătate mai ales atunci când nu avem foarte multă lumină, când stăm mult în casă, când se mănâncă gras”.  

Totuși și legumele conservate în oteț pot avea beneficii. De exemplu, gogoșarii au rol în asimilarea calciului, în prevenția cancerului de col uterin, de prostată și de pancreas. Mai mult decât atât, scad și riscul producerii cheagurilor de sânge și a fracturilor cauzate de osteoporoză.