Programul Rabla fără rablă

Conform unui proiect de reglementare, primele de casare se vor putea transfera de la o persoană la alta mai uşor, astfel că cei care vor dori o maşină mai puţin poluantă, dar nu au o maşină de dat la casat, vor putea să se folosească de ajutorul de la stat.

Programul Rabla Clasic, care în acest an are un buget de 405 milioane de lei, va fi mai uşor de accesat de cei care nu au o maşină veche de dat la casat, dar doresc să-şi cumpere una nouă, mai puţin poluantă, cu ajutor de la stat, pentru că primele de casare se vor putea transfera între toate tipurile de participanţi la program. Conform unui proiect de reglementare pus la punct de Ministerul Mediului, de această facilitate vor putea beneficia persoane fizice, firme, instituţii de stat, dar şi alte entităţi.    Mai exact, proiectul de ordin propus de Ministerul Mediului stabileşte că, după ce va intra în vigoare, nu doar persoanele fizice vor putea ceda dreptul de a folosi o primă de casare, aşa cum stabileşte, în prezent, Ordinul 324/2020, ci şi firmele, şcolile, organizaţiile neguvernamentale, instituţiile publice sau alte tipuri de deţinători de maşini vechi.   Astfel, după ce măsurile cuprinse în acest proiect se vor aplica, primele de casare se vor putea transfera de la o persoană fizică la alta, aşa cum e acum, de la o persoană fizică la una juridică, de la o persoană juridică la una fizică şi de la o persoană juridică la alta. Apoi, ca o consecinţă a posibilităţii transferului primei de casare între orice categorii de participanţi în program, se elimină din ghidul de finanţare al programului obligaţia ca persoanele juridice să fie proprietari ai maşinii date la casat, dat fiind faptul că vor putea prelua prima de casare de la altcineva.

Citeste in continuare pe adevarul.ro