Important nod rutier neiluminat de două luni, devenit un real pericol pentru șoferi

Sensul giratoriu de la Lazu, care unește autostrada A4 cu drumul spre stațiuni și Portul Constanța, a rămas fără iluminat după furtunile de cod roșu de la sfârșitul anului trecut. Deocamdată, nimeni nu a făcut nimic pentru a remedia problema, iar autoritățile își pasează responsabilitățile.Sensul giratoriu de la Lazu, neiluminat de două luni. Sursa Foto youtube Zbor cu drona

Sensul giratoriu de la Lazu, neiluminat de două luni. Sursa Foto youtube Zbor cu drona

Nenumărate accidente rutiere, unele soldate cu victime, se produc anual în sensul giratoriu de pe Autostrada A4 Ovidiu-Agigea (ramură din A2, care duce spre Portul Constanța) situat la intersecția cu șoseaua litoralului DN39, Constanța-Mangalia, supranumit de polițiștii de la Rutieră “drumul morții”. Este chiar cel mai tranzitat punct de arterele rutiere pentru că pe acolo vin TIR-urile de Ucraina și celelalte mașini de trafic greu, care formează coloane uriașe încă de pe A4, cu staționare de zile, așteptând să intre în Portul Constanța. Mai mult de atât, vara, este punctul de ieșire către sudul litoralui, zilnic, pentru mii de turiști.

Din cauza furtunilor de cod roșu de la finalul anului trecut, iluminatul public al sensului giratoriu de mari dimensiuni s-a stricat. Acum, pur și simplu, după un indicator mic, plasat în partea de sus a autostrăzii, giratoriul „iese” brusc în fața șoferilor și este greu de evitat.

Greu de reparat

Surse oficiale au declarat că vântul de 140 de kilometri la oră și ploile torențiale au distrus un transformator a cărui reparație ar costa un milion de euro.

Contactați de reporterii „Adevărul”, reprezentanții firmei de furnizare a energiei electrice au declarat că „în zona menționată nu sunt înregistrate defecțiuni în rețeaua gestionată de operatorul de distribuție Rețele Electrice Dobrogea” și că iluminatul public pentru sensul giratoriu „aparține de Direcția Regională Drumuri și Poduri”.

Reprezentanții Direcției de Drumuri au confirmat defecțiunea. „S-au întreprins măsuri în vederea asigurării viabilității drumului. În prezent, se lucrează la elaborarea documentațiilor tehnice în vederea achiziționării elementelor și sistemelor componente necesare pentru remedierea deficiențelor. Ulterior, după finalizarea documentațiilor tehnice, pot fi estimate sumele necesare, precum și durata de finalizare a reparațiilor”, conform reprezentanților Direcției de Drumuri.

„Ce e aceea viabilitate a drumului? Nu e niciun indicator care să semnalizeze că nu e iluminat, care să te avertizeze să reduci viteza, absolut nimic!”, a declarat un taximetrist care trece zilnic prin sensul giratoriu.

„E prăpăd aici, mai ales vara. Aproape în fiecare dimineață văd câte un turist răsturnat cu mașina în acest sens giratoriu. Acum, că nu e iluminat, o să fie și mai rău”, a afirmat un șofer de TIR.

„Chiar nimic nu au făcut, s-a stricat, au lăsat așa. Un panou de avertizare, ceva, un indicator, căci dacă nu cunoști drumul îți iese brusc în față și intri în el. Chiar trebuie să moară cineva să îi ia cineva la rost să facă ceva?“, a declarat alt șofer.

„Oricând se poate întâmpla o nenorocire aici, sensul e foarte mare, foarte extins și fără lumină, mai ales noaptea, efectiv nu vezi alte mașini care s-au angajat în giratoriu”, a afirmat alt șofer de tir.

Val de accidente

Ultimul accident grav s-a produs în acest nod rutier în urmă cu două săptămâni, când o mașină s-a urcat efectiv pe sensul giratoriu, după ce șoferul nu l-a observat. Două persoane au fost rănite.

În luna noiembrie a anului trecut, când defecțiunea la sensul giratoriu încă nu se produsese, două mașini au intrat în coliziune iar una dintre acestea a fost proiectată în sensul giratoriu și a rămas suspendată acolo.

În luna iulie 2023, un autotren încărcat cu țevi din metal s-a răsturnat în același sens giratoriu, în timp ce ieșea de pe A4 și se îndrepta spre portul Constanța.

Sursa:adevarul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *