Când va fi gata alternativa asfaltată Ciurea-Iași, pe sub Dealul Cetățuia?
Licitația lansată de Primăria Ciurea a intrat în faza evaluării ofertelor. Dacă cei de la Primăria Iași nu se grăbesc, drumul nou se va termina în gropile de pe șoseaua Iași-Hlincea.
Trei oferte au fost depuse în procedura de licitație lansată de Primăria comunei Ciurea pentru proiectare și executarea lucrărilor pe tronsonul II al străzii Olarilor. Așa cum am relatat, este vorba de drumul care continuă de-a lungul căii ferate dinspre Lunca Cetățuii, ocolind satul Hlincea, până la intrarea în municipiul Iași, respectiv până în șoseaua Iași-Hlincea.
Ofertele au venit din partea a trei asocieri de firme: Mecon Iași și Infraconcept SRL, PAO International Group SRL în alianță cu Transmir și Artehnis Infrastructure Solutions, respectiv Simmar Trans – SC Concret Drum și Geo Myke.
Șoseaua Iași-Hlincea se desprinde din bd. Poitiers la poalele Dealului Cetățuia, trece pe sub Pasajul Poitiers, apoi pe lângă Târgul Auto, Bazar, Talcioc și Târgul de Cherestea. Dincolo de acestea, aproape de limita administrativă a municipiului, cu deschidere la acest drum, urmează să fie amenajat de către Mitropolia Moldovei un așezământ monahal. Încă nu e clar dacă partea ieșeană a acestei legături alternative a Luncăi Cetățuii cu Iașul va fi modernizată sau dacă Primăria Iași va opta pentru un traseu nou în această zonă.
În schimb, Primăria Ciurea a alocat deja din bugetul propriu 1,74 milioane de lei pentru drumul de pământ și piatră lung de 900 de metri care în comună se numește strada Olarilor. Prima parte a acestei străzi, din dreptul Fabricii de Cărămizi până la intrarea în satul Hlincea, a fost deja modernizată cu patru ani în urmă.
Actuala administrație a Consiliului Județean promite încă din 2020 lărgirea DJ 248 între capătul Centurii Iași Sud (Lunca Cetățuii) și Capăt CUG. Nu s-a întâmplat însă nimic în toți acești ani. Ca să scape de aglomerația de la intrarea în municipiu, mulți navetiști merg pe strada Olarilor și pe drumul sătesc îngust din Hlincea, ori, cei mai curajoși, ocolesc satul și continuă de-a lungul căii ferate, pe drumul de pământ și piatră care urmează să fie modernizat prin această procedură de licitație. Odată semnat contractul, constructorul va avea la dispoziție cinci luni ca să finalizeze lucrările.