Prima impresie: Mitsubishi L200 !
Intro
Au trecut 10 ani de la lansarea celei de a patra generații L200 și… 70 de ani de când Mitsubishi produce utilitare. Între 1978 și 2014 au fost produse 4.077.000 de vehicule, 440.000 dintre ele fiind încă funcționale în Europa. Dacă se pune la socoteală și faptul că în piețe majore ca Turcia și Rusia, L200 este lider în segment, atunci concluzia evidentă este că a trecut proba timpului și că noul model nu va aduce decât succes companiei japoneze.
Design
După 10 ani, ai zice că ai ce schimba la design, dar în cazul lui L200 modificările sunt mai mult de ordin tehnic decât estetic. Chiar și așa însă, partea frontala este una nouă, mai expresivă, mai puternică și mai… lucioasă. Ce nu se vede cu ochiul liber, dar se simte în exploatare, este coeficientul aerodinamic Cd redus la 0.40 (de la 0.46), modificare care influențează destul de mult performanțele dinamice ale mașinii precum și consumul de combustibil.
Habitaclu
Privită din lateral, cabina are spatele desenat sub forma literei J, design moștenit de la versiunea anterioară, la care Mitshubishi nu a dorit să renunțe. Acest artificiu nu este doar o figură de stil, ci conferă un confort sporit pasagerilor de pe banchetă, al cărei spătar este montat la un unghi de 25º, asemănător celui din SUV-uri. Confortul scaunelor este și el la nivel ridicat, și chiar dacă din echipamentele de bord lipsesc dotările segmetului de pasageri (de exemplu scaune ventilate), la drum lung uiți că ești într-un pick-up. De fapt, Mitsubishi susține că înainte de a fi o camionetă, L200 este un SUT (Sport Utility Truck) - aviz celor care vor să aibă un SUV dar să evite impozitarea mare (utilitarele se bucură de un regim fiscal mai permisiv).
Motoare și transmisii
L200 se laudă cu un motor turbodiesel nou-nouț, de 2.4 litri, disponibil în două versiuni de putere: 154 CP (380 Nm) și 181 CP (430 Nm) , cu emisii de CO2 reduse sub nivelul competiției directe: 169 g/km versus 180-265 g/km.
Transmisiile disponibile sunt două la număr, una manuală (nou-nouță și ea) cu 6 trepte și o automată revizuită cu 5 trepte, furată de la vărul Pajero.
Sistemele de tracțiune integrală sunt și ele tot două: Easy Select și Super Select 4WD II. Primul model operează în gama 2H, 4H și 4L, cu o distribuție între punți de 50:50, în timp ce al doilea merge în mod normal cu raportul 40:60 dar cu posibilitatea transferului cuplului până la 100% pe puntea aderentă. Mai mult de atât, selectorul electronic din consola centrală are funcțiile 2H, 4H, 4HLc și 4LLc (are și reductor). Suplimentar și opțional, diferențialul spate poate fi blocat de la buton.
Performanțe
Unghiul de apropiere este de 30º, cel de degajare 22º, cel de trecere 24º iar garda la sol de 205 mm. L200 poate trece nevătămat prin apa adâncă de 60 cm iar viteza maximă este 177 km/h.
Consumurile medii declarate: 6,6 l/100 (154 CP) și 7,7 l/100km (181 CP).
Multimedia
Nimic spectaculos de raportat aici, la bord există o unitate media cu ecran tactil capabilă să se conecteze la telefon dar să te și dirijeze cu sistemul GPS.
Confort
Motorul deranjează acustic doar în accelerație, în rest fiind discret și silențios. Scaunele sunt de SUV iar spațiul din habitaclu este suficient chiar și pentru băieții mari cu brațele umflate. Pentru un pick-up se prezintă excelent la acest capitol.
Condus
L200 are cel mai mic unghi de întoarcere din clasă, adică poate schimba direcția de mers cu 180º în doar 5,9 metri - foarte util când ești înghesuit între doi stejari și o râpă, undeva pe un drum de munte. Direcția este ușor vagă la viteze de autostradă, însă pe șantiere sau în pădure se manevreaza cu ușurință. Și chiar și neîncărcată, mașina nu țopăie pe șosea, reușind un comportament decent pe asfalt.
Prețuri
Cel mai ieftin L200 poate fi cumpărat cu 22.928 euro, iar cel mai scump costă cu 50% mai mult, adică 34.708 euro.
De evitat
Mersul la viteza de autostradă.
Nota bene
Sistemul 4×4 Super Select 4WD II.