Notice: Function WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5831

Ce se întâmplă cu motorul maşinii atunci când folosim antigel incompatibil: „Ar putea suferi daune iremediabile“

Antigelul este unul dintre acele consumabile care, de cele mai multe ori, râmâne în vasul de expansiune ani întregi. Este un lichid folosit pentru răcirea motorului care face un circuit închis între propulsor, de unde preia căldura, şi radiator, acolo unde aceasta este cedată. Antigelul protejează motorul împortiva îngheţului, supraîncălzirii şi coroziunii. “În general, în comerţ, antigelul se găseşte sub formă concentrată, iar la introducerea acestuia în sistemul de răcire el trebuie diluat cu apă distilată, în diverse proporţii, în funcţie de cerinţele producătorului. Un antigel este compus dintr-o serie de aditivi speciali şi de substanţe pe bază de glicol”, ne-a explicat mecanicul Florin Cuc. Un lucru de care orice şofer ar trebui să ţină cont atunci când achiziţionează un antigel este compatibilitatea cu materialele din care este fabricat motorul. “În cazul în care se foloseşte folos un lichid de răcire neadecvat, motorul ar putea suferi daune iremediabile. De asemenea, un antigel cu substanţe nepotrivite poate duce la distrugerea circuitului şi a pompei”, a punctat specialistul. Beneficii “Pe lângă împiedicarea îngheţului fluidului de răcire, lichidele moderne au proprietăţi anticorozive (împiedică agresiunea fluidului asupra metalelor cu care vin în contact), antidepunere şi antispuma”, a explicat specialistul. Puterea antidepunere este necesară pentru a evita formarea depozitelor de calcar sau de altă natură care ar putea reduce schimbul termic şi astfel eficacitatea sistemului. Antigelul introdus trebuie să fie compatibil. Alegerea lui trebuie să se facă ţinând cont de materialele din care este fabricat motorul. Antigelul îmbătrâneşte Proprietăţile aditivilor tind să decadă în timp, făcând de obicei necesară înlocuirea lichidului la fiecare doi- maxim patru ani. “Dacă aveţi deja antigel dar este mai vechi de doi ani, atunci acesta trebuie schimbat. Trecerea timpului afectează punctul de îngheţ al amestecului”, susţine Florin Cuc. Temperaturi joase Este bine că antigelul pus în maşină să aibă punctul de îngheţ la -35 chiar -40 de grade. Nu se ştie niciodată în ce zona a ţării sau staţiune montană puteţi fi surprinşi de astfel de temperaturi siberiene.