Ghidul șoferului. 5 greșeli pe care orice șofer le face zi de zi

Pot parea detalii minore, dar in timp ii pot dauna masinii tale. Mai jos am strans cinci sfaturi de bun-simt care te vor ajuta, in primul rand, sa economisesti bani pe termen lung, iar in al doilea rand, sa devii un sofer din ce in ce mai bun.

In primul rand, nu mai tura motorul cand e rece, nici chiar atunci cand te grabesti. Acele cateva secunde in care lasi uleiul sa ajunga peste tot sunt foarte importante pe termen lung. Daca turezi masina cu motorul rece piesele interne se uzeaza prematur. Uleiul nu ajunge in partea de sus, nu ajunge intre piston si camasa si din cauza ca nu au lubrifiere, piesele de metal care intra in contact direct se cam uzeaza.

Chiar daca se mai intampla uneori, evita pe cat posibil sa mergi cu rezervorul gol sau cu putin combustibil. De ce? Pentru ca poti sa ramai inainte de toate in “pana prostului”, daca sa zicem ca ajungi intr-o zona fara benzinarii.

Apoi, pompa de benzina din rezervor nu este intotdeauna pozitionata aproape de fundul rezervorului, astfel ca daca ai putin combustibil, risti ca aceasta sa se uzeze prematur sau chiar sa se arda. Nu in ultimul rand, depunerile din benzina (care ajung pe fundul rezervorului) pot ajunge in sistemul de injectie si pot duce la probleme mai mari si implicit mai costisitoare.

Ca tot vine iarna, evita sa deschizi geamurile atunci cand temperaturile scad cu mult sub zero grade. In cele mai multe cazuri, acestea sunt blocate din cauza ghetii si tot ce poti sa faci tu este sa rupi prinderile de plastic care conecteaza sticla de macaraua metalica. De fapt nu tu le rupi, ci motorasul electric pe care il actionezi de la buton. Mai bine lasa masina parcata intr-o parcare subterana, unde temperaturile sunt mai blande, si apoi incearca sa deschizi geamul.

Am vazut foarte multi conducatori auto care baga in marsarier chiar daca masina inca merge inainte, foarte incet. Daca si tu faci asta, ar fi cazul sa renunti la acest obicei. Motivul este simplu: marsarierul nu este sincronizat, asa cum sunt vitezele de mers inainte, iar daca masina nu se afla stationat si motorul la ralanti, o sa auzi un zgomot deranjant de fier pe fier. Poti fi sigur ca transmisia masinii tale nu iti multumeste in acele clipe.

Am spus-o si am s-o mai spun: nu mai sta cu ambreiajul apasat la semafor!Discul si placa de presiune se uzeaza prematur si te vei trezi ca trebuie sa vizitezi un service mai repede decat ti-ai propus si sa lasi acolo cateva sute de lei bune. Ideal ar fi sa bagi in viteza atunci cand se face verde si sa ignori acele milisecunde care trec pana sa te claxoneze cel din spate.

BONUS!

Nu mai folosi stergatoarele pe uscat. Adica fara sa dai si cu lichid de parbriz, pentru ca in timp parbrizul se va zgaria din cauza prafului sau mizeriei adunate, iar lamele din cauciuc ale stergatoarelor se vor uza prematur.

sursa: 4tuning.ro