Cel mai PERICULOS drum din Romania! Iata care este acesta!

Cel mai periculos drum din Prahova este DN 1, tronsonul de pe Valea Prahovei. Aşa rezultă dintr-un raport al Poliţiei cu privire la identificarea unor soluţii pentru reducerea riscului rutier. De la începutul anului s-au produs 43 de accidente soldate cu 2 morţi şi 64 de răniţi.

Astfel, în perioada 01.01.–25.08.2015 pe raza judeţului Prahova în zona Staţiunilor montane (Comarnic, Sinaia, Buşteni şi Azuga) s-au înregistrat un număr de 43 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 16 persoane şi rănirea uşoară a 48 de persoane. Numărul de accidente de circulaţie produse pe raza staţiunilor montane, reprezintă 19,54 % din numărul total al accidentelor rutiere produse pe raza judeţului în această perioadă.
Situaţia accidentelor înregistrate pe localităţi se prezintă astfel :

 

Localitate Acc.  Rutiere Morţi R. G R.U 
Comarnic 14 1 7 8
Sinaia 15 0 7 15
Buşteni 9 1 1 18
Azuga 5 0 1 7

Principalele cauze identificate în producerea autoaccidentelor  rutiere sunt următoarele:

CAUZA NR. ACCIDENTE
Viteză neadaptată la condiţiile de drum         18
Nerespectarea distanţei între vehicule 8
Traversare neregulamentară pietoni 4
Neacordare prioritate vehicule 4
Neacordare prioritate pietoni 1
Abateri biciclişti 2
Întoarcere neregulamentară 1
Alte cauze 5
TOTAL 43

 

PROPUNERI pentru reducerea riscului rutier pe DN1în staţiunile montane de pe Valea Prahovei, în special în  zilele de week-end şi sărbători legale

 

  1. Informarea administratorului drumului naţional – C.N.A.D.N.R. S.A cu privire la necesitatea şi oportunitatea modernizării DN 1 prin găsirea şi implementarea unor soluţii de circulaţie adecvate pentru creşterea fluenţei şi siguranţei traficului rutier.
  2. Informarea administraţiilor publice locale din zona tranzitată de DN1, cu privire la necesitatea realizării unor amenajări rutiere adiacente drumului naţional pentru deplasarea în condiţii de siguranţă a participanţilor la traficul rutier local format din pietoni şi biciclişti.
  3. Sprijinirea administratorului drumului naţional pentru realizarea lucrărilor specifice de întreţinere şi aducere în siguranţă a zonei drumului naţional, montarea şi înlocuirea semnalizării rutiere verticale şi orizontale.
  4. Continuarea activităţilor specifice pentru determinarea administratorului drumului să implementeze soluţiile de siguranţă rutieră, respectiv montarea şi amplasarea parapetului metalic în zonele unde acesta lipseşte sau este deteriorat.
  5. Susţinerea proiectelor de realizare a centurilor ocolitoare pentru localităţile Comarnic şi Buşteni, care să ducă la creşterea fluenţei traficului rutier în zona acestora.
  6. Implementarea soluţiilor din proiectele de siguranţă rutieră pe raza localităţii Sinaia, respectiv realizarea sensului giratoriu la ieşirea către oraşul Buşteni şi montarea separatorilor tip ”new jersy” în zona Mefin.
  7. Identificarea împreună cu administraţia publică locală şi administratorul drumului a unor soluţii de circulaţie care să ducă la creşterea fluenţei traficului rutier din DN1 către zonele de agrement din oraşele Sinaia, Buşteni şi Azuga.
  8. Sprijinirea activităţilor specifice desfăşurate de către administratorul drumului naţional şi administraţiile publice locale în vederea implementării proiectului autostrăzii Comarnic – Braşov.
  9. Luarea unor măsuri de creştere a siguranţei şi fluenţei traficului rutier, pe termen scurt, prin realizarea lucrărilor de întreţinere  a parţii carosabile zonelor adiacente drumului, trotuarelor şi instalaţiilor de iluminat stradal.

Raportul este semnat de ŞEFUL SERVICIULUI RUTIER, Comisar sef  de poliţie CRIVĂŢ ŞTEFAN

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *