Cel mai PERICULOS drum din Romania! Iata care este acesta!
Cel mai periculos drum din Prahova este DN 1, tronsonul de pe Valea Prahovei. Aşa rezultă dintr-un raport al Poliţiei cu privire la identificarea unor soluţii pentru reducerea riscului rutier. De la începutul anului s-au produs 43 de accidente soldate cu 2 morţi şi 64 de răniţi.
Astfel, în perioada 01.01.–25.08.2015 pe raza judeţului Prahova în zona Staţiunilor montane (Comarnic, Sinaia, Buşteni şi Azuga) s-au înregistrat un număr de 43 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 16 persoane şi rănirea uşoară a 48 de persoane. Numărul de accidente de circulaţie produse pe raza staţiunilor montane, reprezintă 19,54 % din numărul total al accidentelor rutiere produse pe raza judeţului în această perioadă.
Situaţia accidentelor înregistrate pe localităţi se prezintă astfel :
| Localitate | Acc. Rutiere | Morţi | R. G | R.U |
| Comarnic | 14 | 1 | 7 | 8 |
| Sinaia | 15 | 0 | 7 | 15 |
| Buşteni | 9 | 1 | 1 | 18 |
| Azuga | 5 | 0 | 1 | 7 |
Principalele cauze identificate în producerea autoaccidentelor rutiere sunt următoarele:
| CAUZA | NR. ACCIDENTE |
| Viteză neadaptată la condiţiile de drum | 18 |
| Nerespectarea distanţei între vehicule | 8 |
| Traversare neregulamentară pietoni | 4 |
| Neacordare prioritate vehicule | 4 |
| Neacordare prioritate pietoni | 1 |
| Abateri biciclişti | 2 |
| Întoarcere neregulamentară | 1 |
| Alte cauze | 5 |
| TOTAL | 43 |
PROPUNERI pentru reducerea riscului rutier pe DN1în staţiunile montane de pe Valea Prahovei, în special în zilele de week-end şi sărbători legale
- Informarea administratorului drumului naţional – C.N.A.D.N.R. S.A cu privire la necesitatea şi oportunitatea modernizării DN 1 prin găsirea şi implementarea unor soluţii de circulaţie adecvate pentru creşterea fluenţei şi siguranţei traficului rutier.
- Informarea administraţiilor publice locale din zona tranzitată de DN1, cu privire la necesitatea realizării unor amenajări rutiere adiacente drumului naţional pentru deplasarea în condiţii de siguranţă a participanţilor la traficul rutier local format din pietoni şi biciclişti.
- Sprijinirea administratorului drumului naţional pentru realizarea lucrărilor specifice de întreţinere şi aducere în siguranţă a zonei drumului naţional, montarea şi înlocuirea semnalizării rutiere verticale şi orizontale.
- Continuarea activităţilor specifice pentru determinarea administratorului drumului să implementeze soluţiile de siguranţă rutieră, respectiv montarea şi amplasarea parapetului metalic în zonele unde acesta lipseşte sau este deteriorat.
- Susţinerea proiectelor de realizare a centurilor ocolitoare pentru localităţile Comarnic şi Buşteni, care să ducă la creşterea fluenţei traficului rutier în zona acestora.
- Implementarea soluţiilor din proiectele de siguranţă rutieră pe raza localităţii Sinaia, respectiv realizarea sensului giratoriu la ieşirea către oraşul Buşteni şi montarea separatorilor tip ”new jersy” în zona Mefin.
- Identificarea împreună cu administraţia publică locală şi administratorul drumului a unor soluţii de circulaţie care să ducă la creşterea fluenţei traficului rutier din DN1 către zonele de agrement din oraşele Sinaia, Buşteni şi Azuga.
- Sprijinirea activităţilor specifice desfăşurate de către administratorul drumului naţional şi administraţiile publice locale în vederea implementării proiectului autostrăzii Comarnic – Braşov.
- Luarea unor măsuri de creştere a siguranţei şi fluenţei traficului rutier, pe termen scurt, prin realizarea lucrărilor de întreţinere a parţii carosabile zonelor adiacente drumului, trotuarelor şi instalaţiilor de iluminat stradal.
Raportul este semnat de ŞEFUL SERVICIULUI RUTIER, Comisar sef de poliţie CRIVĂŢ ŞTEFAN
