Michelin vrea să introducă testarea anvelopelor rulate
Michelin a prezentat in cursul anului trecut la Viena un demers cunoscut sub numele “Long Lasting Performance” (Performanta de Lunga Durata), demers care se afla in centrul tuturor actiunilor Grupului. Asa cum stim deja cu totii, multi constructori de anvelope aduc pe piata modele sigure pana la martorul de uzura (1.6 mm), insa nimic nu interzice la acest moment comercializarea de anvelope a caror performanta din punct de vedere al distantei de franare se deterioreaza puternic pe masura ce sunt rulate. In aceste conditii, cei de la Michelin sustin implementarea unei reglementari care sa raspunda principalelor preocupari legate de siguranta rutiera, puterea de cumparare a consumatorilor si protectia mediului.
Specialistii din cadrul Michelin au identificat in primul si primul rand doua intrebari pe care toti soferii si le pun in legatura cu anvelopele masinilor lor. Mai exact, Michelin spune ca soferii se intreaba in primul rand daca sunt in siguranta cu anvelopele montate pe masinile pe care le conduc. De asemenea, soferii mai au intrebari si in legatura cu cand ar trebui sa isi schimbe anvelopele ca sa aiba certitudinea ca sunt in siguranta atunci cand conduc! Ei bine, pentru a avea un raspuns concret la asemenea intrebari, este nevoie de niste teste pentru anvelopele rulate. Insa, asa cum stim cu totii, la ora actuala exista teste specifice doar anvelopelor noi, nu si celor rulate.
Aceiasi specialisti din cadrul Michelin transmit cu aceasta ocazie ca unele performante ale anvelopelor se imbunatatesc pe masura ce anvelopa se uzeaza. Spre exemplu, in aceasta categorie se incadreaza franarea pe uscat sau consumul de carburant. In schimb, franarea pe suprafata umeda se degradeaza in timp, uneori chiar foarte mult, punand in pericol masina. Concret, pe suprafata umeda, o anvelopa uzata poate frana cu 3.4 metri mai scurt decat o anvelopa noua, ceea ce reprezinta fara doar si poate o diferenta cruciala. Ei bine, cei de la Michelin isi propun ca fiecare consumator sa aiba informatii despre performanta anvelopelor sale pe toata durata ciclului de viata a acestora.
Astfel, Michelin anunta ca sustine recomandarea Frantei ca testele reglementare care sunt folosite la aceasta ora pentru testarea anvelopelor noi sa fie folosite si pentru a testa anvelopele uzate. Producatorul de anvelope sustine implementarea unor praguri minime legale pentru franarea pe suprafata umeda a anvelopelor uzate, pentru a asigura consumatorii de un minim de performanta pentru toate produsele de pe piata. In cazul anvelopelor noi, testarea franarii pe suprafata umeda masoara distanta necesara pentru a decelera un vehicul de la 80 la 20 km/h pe o suprafata de drum standard cu un strat de apa de 1 mm. Totodata, acest test include si cativa paramentri foarte precisi precum coeficientul de frecare sau temperatura ambianta.
Sursa: cars.ro