Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Soseaua de centura din Bacau se face !

Curtea de Apel București a dat în urmă cu puțin timp verdictul în dosarul referitor la șoseaua de centură a Bacăului.

Reamintim că Astaldi SpA, membru al Asocierii Max Boegl Romania SRL- Astaldi SpA, a formulat plângere contra deciziei 2796/C5/3275 din 29 octombrie 2014 luate de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a stabilit drept câștigătoare firma turcească Eko Insaat Ve Tic As.

În ședința de azi, Curtea de Apel București a respins plângerea Astaldi, punând punct final odiseei licitației pentru șoseaua de centură a Bacăului.

Şoseaua de centură a Bacăului va fi lungă de 30 de kilometri și va avea două porțiuni. Una va trece pe lângă comuna Nicolae Bălcescu, până aproape de satul Bogdan Vodă, iar cealaltă, va porni din Nicolae Bălcescu şi se va intersecta cu drumul naţional Bacău-Oneşti. Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat.

Contactat telefonic, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean Bacău, a declarat pentru Ziarul de Bacău faptul că s-a epuizat orice cale de atac, urmează semnarea contractului.

„Îmi doresc să avem parte de un constructor cu capacitate, pentru că, după doi ani de contestații, măcar atât merită acest proiect: un constructor puternic și capabil să respecte termenele de execuție. Această investiție, cuplată cu Master Planul de Transport, în care e prevăzută autostrada Brașov-Bacău, și modernizarea aeroportului, va duce la dezvoltarea municipiului Bacău și a întregului județ. Bacăul va deveni în câțiva ani cel mai important centru logistic din regiunea Nord Est”, a afirmat Dragoș Benea.

Primarul municipiului Bacău, Romeo Stavarache, a amintit eforturile pentru găsirea unei finanțări a proiectului.

”Sunt bucuros pentru acest proiect, la care personal am lucrat foarte mult, atât cât am fost în Comitetul Regiunilor Europei, dar și când s-a luat decizia ca această investiție să fie introdusă la finanțare pe fonduri europene, cu circa patru ani în urmă. Este o victorie a Bacăului că această investiție va fi realizată din fonduri europene, să sperăm că lucrarea va fi executată în termenul stabilit în licitație și că va fi de bună calitate.”

Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar câștigătorul a fost anunțat în noiembrie 2013. După evaluarea propunerilor tehnice, în cursă au rămas ca fiind conforme patru dintre cele zece firme ofertante. Restul au fost neconforme din diferite motive. Compania Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei, a fost declarată oficial câștigătoare. În cei doi ani care au trecut, s-au făcut mai multe contestații, finalizate, azi, cu respingerea tuturor.

Traseul centurii ocolitoare

Mai puțin cunoscută în România, compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, are un portofoliu bogat în Turcia, Bulgaria și Kazahstan. Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua axă va face joncțiunea la Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.

Iată traseul prevăzut pentru șoseaua de centură a Bacăului:

CENTURABACAU

Leave a Reply

Your email address will not be published.