Cum se modifică, de fapt, o mașină cu volan pe dreapta

Cum mulți români lucrează în Anglia, la un moment dat, se gândesc ca la întoarcerea în țară să aducă cu ei o mașină. Fiind mai ieftine decât cele obișnuite (cu volan pe stânga), mașinile cu volanul pe dreapta sunt preferate de românii cu buget mai mic. Este de înțeles, deoarece prețul unei mașini din Anglia este cam la jumătatea prețului uneia normale, același an de fabricație, aceeași motorizare.

Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit au nevoie de omologare la Registrul Auto Român. Acest procedeu presupune modificarea mașinii și mutarea comenzilor cu tot cu volan pe partea stângă.

Reglementările din țara noastră precizează că postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală).

Procesul de convertire a unei mașini cu volan pe dreapta – Nerecomandat

Întregul proces de conversie a postului de conducere de pe partea dreapta pe partea stângă nu este un proces simplu și, prin urmare, ar trebui să fie efectuat sub supravegherea experților. Orice greșeală cât de mică în timpul conversiei poate duce la unele probleme nu numai la mașina, ci poate afecta siguranța pasagerilor. Pe lângă acestea mașina poate întâmpina probleme la Registrul Auto Român sau la inspecțiile tehnice periodice.

O parte din modificările pe care trebuie să le faci

-Repoziționarea volanului

-Repoziționarea tabloului de bord

-Mutarea casetei de direcție

-Montarea de noi conducte de la pompa de frână și servodirecție

-Pedalier de la o mașină cu volan pe stânga

-Înlocuirea ștergătoarelor

-Oglinzi laterale

-Faruri de la o mașină cu volan pe stângă

-Scoaterea motorului pentru acces mai ușor la panoul ignifug

-Modificarea instalației electrice

Prețul conversei

Prețul conversei depinde de piesele pe care cumperi. Dacă le iei de la dezmembrări acesta va fi mai mic, dacă alegi piese noi prețul va crește foarte mult și, probabil, nu va fi la fel de rentabilă.

La acestea se mai adaugă și manopera care poate ajunge și la 1.000 de euro, în funcție de modelul mașinii. Apoi ar mai fi și omologarea individuala la RAR, taxă ce poate ajunge la suma de 1.000 de lei.

Cei care vor să afle mai multe detalii despre acest subiect au la dispoziție tutorialul celor de la canalul de YouTube 99Vehicles.

Sursa:promotor