INCREDIBIL ! Retea suspecta in Iasi care terorizeaza soferii !
Vanatoarea de permise din unele intersectii sau calvarul asteptarii interminabile pe bulevardele cu semafoare desincronizate au ajuns o rutina pentru soferi.
Primaria spera sa rezolve situatia cu fonduri europene, un proiect european de fluidizare a traficului a fost insa abandonat pentru moment, dupa ce s-au cheltuit banii.
Iasul a ajuns un cosmar pentru soferi. Din pacate insa, chiar si acolo unde nu mai sunt lucrari, fluidizarea traficului pare sa aiba loc doar cand politistii rutieridirijeaza masinile din intersectii. In ceea ce priveste semaforizarea, aceasta este o adevarata calamitate, dupa cum se plang soferii. Fie ca e vorba de intersectii din cartiere, de la gara sau din centru, problemele sunt aceleasi. Chiar daca cei din primarie spun ca a crescut viteza de deplasare din centru odata cudeschiderea PasajuluI Eminescu, sincronizarea semafoarelor anuleaza practic orice fluidizare, si asta nu doar la orele de varf.
Calvarul desincronizarii semafoarelor e insa mai degraba o regula la Iasi. Soferii indica cel mai des intersectia de la gara, unde dai din verde in rosu si invers, din cativa in cativa metri. “Daca ai verde cand iesi din Gara, ai rosu la semafor la Vama. Daca ai verde la Vama, prinzi rosu la Billa. Alt traseu, dar aceeasi intersectie: prinzi verde la McDonald’s, obligatoriu ai rosu la Vama. Daca vrei sa iesi din Gara mai dai si prioritate, ca au verde cum coboara de pe strada Garii. Nu ai ce face. De cele mai multe ori e la mica intelegere. Politia vine, imparte amenzi si pleaca. Nu mai zic ca nu e semnalizata ca lumea intrarea la Gara, cu acel scuar. E capcana. Soferii de taxi mai stiu, restul risca ori permisul, ori amenzi”, a declarat un taximetrist ce stationa in zona garii.
Potrivit taximetristilor, o alta zona periculoasa e intersectia cu Calea Galatii, de langa biserica cu acelasi nume. “Daca vii pe Calea Galatii si vrei sa faci stanga spre Spitalul de Recuperare ai verde ca sofer, dar si pietonii la fel. Daca sunt 10 pietoni, nu mai poti trece corect, stai pe loc. Unii forteaza, oamenii se opresc pe trecere, altii fug, altii se feresc. Ce sa mai… E ca la nebuni in tot orasul”, a opinat Daniel C., un taximetrist iesean pentru RealitateaRutiera.
Ieri spre exemplu, la ora 10:15, pe traseul Bucsinescu – Fundatie, din cinci semafoare, cinci au fost prinse pe rosu, si asta in conditiile in care traficul era extrem de redus. Practic, dupa 30 de secunde de asteptare in Bucsinescu a urmat un singur semnal verde, la fosta Universitate Petre Andrei. Dupa verdele intermitent de la Europa a urmat un nou semafor prins pe rosu la intrarea pe Independentei, inca unul la UMF si desigur inca un semafor pe rosu la Spitalul Spiridon. “Cu un trafic lejer poate prinzi un verde pe Independentei. Mai des poti sa prinzi de mai multe ori rosu la acelasi semafor, mai ales dimineata sau seara”, crede Mihai Codrea, un sofer ce tranzita ieri zona Independentei.
“Pe Independentei, la orele de varf, adica de regula dimineata la 08:00 si dupa-amiaza la 16:00, este destul de aglomerat. Problemele se vor rezolva insa odata cu finalizarea proiectului de Management al Traficului. In functie de numarul de masini, sistemul inteligent de supraveghere cu camere video si senzori pe care il implementam va calcula automat timpii pentru semafoare. Spre exemplu, va fi mai mult timp verde pe Independentei si rosu la iesirea de pe Alecsandri, daca bulevardul e aglomerat”, au transmis reprezentantii municipalitatii. In prezent ar trebui sa fie functional macar culoarul verde intre Agronomie si Tudor Vladimirescu, pentru mijloacele de transport in comun, ca urmare a implementarii proiectului Archimedes. Cu toate acestea, autobuzele se deplaseaza chiar mai dificil decat restul masinilor, desi ar trebui sa aiba o banda separata.
