Iași va avea o șosea de centură. Care este traseul viitoarei variante ocolitoare
Orașul Iași va avea o șosea de centură, iar compania de drumuri CNAIR a semnat deja contractul cu proiectantul drumului care va ocoli orașul la sud, pe traseul Uricani-Cicoarei. Proiectul era blocat de nouă ani.
Anunțul a fost făcut de Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași, într-o postare pe Facebook. Potrivit acestuia, municipiul Iași se confruntă cu probleme deosebite de trafic, în special din cauza tranzitului spre și dinspre Republica Moldova, pe drumul european E583.
„După 9 ani de blocaje, am reuşit să finanţăm şi să repunem pe făgaşul normal unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră pentru Iaşi. CNAIR a semnat contractul cu
proiectantul centurii ocolitoare a municipiului Iaşi-varianta sud, pe traseul Uricani-Cicoarei”, a spus Costel Alexe.
Iași va avea o șosea de centură. Care este traseul viitoarei variante ocolitoare
Preşedintele CJ Iaşi și fost ministru al mediului a oferit și detalii despre traseul viitoarei şosele ocolitoare.
„Varianta de trafic uşor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecţie giratorie şi se desfăşoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe strada Cicoarei, după care urmăreşte strada Arhitect Ioan Berindei până la intersecţia cu strada Nicolina. Penetraţia către cartierul Dacia se desprinde din varianta de trafic uşor la km 4+755, se îndreaptă către râul Bahlui, pe care îl traversează cu un pod şi se finalizează după digul de apărare la intersecţia cu strada Strămoşilor”, a explicat Costel Alexe.
CNAIR a oferit mai multe detalii despre viitoarea variantă ocolitoare a municipiului Iași. Astfel, contractul are o valoare de 1.359.277,50 lei cu TVA, cu finanțare de la bugetul de stat și o durată de execuție de 12 luni de la data ordinului de începere.
Traseul Variantei de trafic ușor, conform Hotărârii nr. 132 din 31.03.2009 a Consiliului Local al Municipiului Iași, s-a stabilit să se înscrie pe Str. Cicoarei și Str. Arh. Ioan Berindei, până la intersecția cu Șos. Nicolina. De asemenea, a fost prevăzută o penetrație către cartierul Dacia, care se desprinde din Varianta de trafic ușor, la km. 4+755, traversează cu un pod râul Bahlui și debușează în Str. Strămoșilor, lungimea acestei artere fiind de 0,61 km. Lungimea totală a traseului variantei de trafic ușor este de 8,175 km.
Varianta de trafic ușor a centurii Iași are prevăzute trei componente
Sector km 0+000 – km 4+950
Varianta de trafic ușor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecție giratorie, menționată anterior, și se desfășoară paralel cu râul Bahlui, la baza Dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe Str. Cicoarei, municipiul Iași, și are o lungime de 4,95 km. Elementele geometrice ale traseului corespund unei viteze de proiectare de 80 km/h.
Sector km 4+950 – km 8+175
Sectorul analizat se desfășoară pe amplasamentul străzii Cicoarei, până la km 6+500 (intersecția cu Calea Galatei), după care urmărește strada Arh. Ioan Berindei până la intersecția cu Str. Nicolina. Un punct dificil al acestui sector o reprezintă strangularea de la km 5+500, unde platforma existentă are o lățime de cca. 3,50 m. Acest sector se termină în B-dul Nicolina și are o lungime de 3,225 km. Elementele geometrice ale traseului proiectat corespund unei viteze de proiectare de min. 40 km/h.
Penetrație (km 4+755) cartier Dacia
Penetrația către cartierul Dacia se desprinde din varianta de trafic ușor la km 4+755, se îndreaptă către râul Bahlui, pe care îl traversează cu un pod și se finalizează după digul de apărare, la intersecția cu Str. Strămoșilor. Penetrația are o lungime de 0,61 km. Elementele geometrice ale traseului corespund unei viteze de proiectare de 80 km/h.
Este dezamăgitor că autoritățile au păstrat soluția din 2009 pentru centura ocolitoare. În condițiile în care Iași se află pe viitorul traseu al Autostrăzii Unirii Târgu Mureș – Iași – Ungheni, e de neînțeles că centura orașului nu prevede un profil de drum rapid.
Sursa:promotor