Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Camion de pompieri care poate funcționa și în mod pur electric

Electrificarea cuprinde încet, încet și segmentul autovehiculelor mari. Departamentul de Pompieri Tucson din Arizona, SUA, a avut recent ocazia să pună la lucru un camion de pompieri care poate funcționa și în mod pur electric. Camionul este produs de firma Rosenbauer.

Sub caroseria futuristă a camionului se găsește un motor diesel cu șase cilindri care acționează ca un generator pentru bateria disponibilă în configurații de 50 kWh și 100 kWh. Puterea mașinii provine de la două motoare electrice Volvo, câte unul pe fiecare axă.

Camionul asamblat de firma Rosenbauer vine cu un pachet de baterii și opțiunea de încărcare rapidă

În ansamblu, inovatorul camion de pompieri de la Rosenbauer produce un total de 490 CP și până la 50.000 Nm cuplu motor. Motorul diesel este evaluat la 272 CP. Camionul vine cu opțiunea de încărcare rapidă de până la 150 kW, care, în cazul versiunii cu baterie de 100 kWh, permite încărcarea bateriei de la 50 la 80 la sută într-o oră.

Deși, din punct de vedere tehnic, nu este un vehicul complet electric, acesta poate fi condus în mod pur electric și poate folosi puterea bateriei pentru a efectua diverse operațiuni.

O stație de presă locală din Tucson a avut ocazia să testeze camionul de pompieri

În prezent, camioane asemănătoare sunt folosite în Dubai, Amsterdam și Berlin. Un reprezentant al firmei Rosenbauer menționează că un camion clasic de pompieri costă aproximativ 700.000 de dolari, în timp ce camionul ”electric” are un preț care pornește de la puțin sub 1 milion de dolari.

Autospeciala de pompieri ”electrică” este concepută pentru a fi mai ecologică. În acest moment, există doar patru exemplare în funcțiune în întreaga lume.

Camionul ”electric” are costuri de întreținere mai mici, deoarece are cu aproape două treimi mai puține componente mecanice decât un camion tradițional.

Sursa:promotor