Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Imagini cu lucrările la drumul rapid care leagă Vama Giurgiu de DN5

CNAIR a publicat primele imagini cu lucrările la drumul rapid care leagă Vama Giurgiu de DN5. Construcția șoselei cu patru benzi a fost încredințată companiei austriece Porr.

Construcția drumului de legătură dintre DN5 (București – Giurgiu) și Podul Prieteniei care leagă Giurgiu de orașul bulgăresc Ruse a început oficial în urmă cu șase luni. În această perioadă, antreprenorul austriac Porr a realizat un progres fizic de 10% din lucrări. Noul drum de legătură reprezintă o premieră, potrivit ministrului Transporturilor, fiind realizat din beton prin procese mecanizate.

Potrivit proiectului, drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400 are o lungime de 5,72 km și va sigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Viitorul drum rapid se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și se continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmând a fi reabilitată la 2 benzi pe sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

drumul rapid vama giurgiu
sursa: Asociația Pro Infrastructură

Primele imagini cu drumul rapid care leagă Vama Giurgiu de DN5: Când va fi dat în circulație

„Un proiect de care sunt mândru, la intrarea dinspre Bulgaria la Vama Giurgiu, un drum expres de 6 km care ocolește Giurgiu și ne scoate pe DN5. Un drum cu 4 benzi realizat din beton. Soluția din beton a dat greș în anii ’90, însă acum este altă tehnologie. Lucrează o firmă austriacă care a mai lucrat în România pentru piste de aeroport din beton. Scăpăm de acea rușine când ieșim din vamă. Era ca pe Marte”, spunea ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

Proiectul prevede un termen de proiectare de 6 luni și unul de execuție de 18 luni. Dacă lucrurile merg în continuare bine, pe această șosea se va putea circula, în ciuda startului întârziat, în primăvara anului viitor. Valoarea contractului este de 106.638.187,87 lei fără TVA, finanțarea proiectului fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Drumul de legătură DN5 – Podul Prieteniei se alătură unui proiect mai amplu pentru construirea unei șosele de centură a orașului Giurgiu, care are o lungime totală de 12,1 km. Proiectul include construirea a doua pasaje de cale ferată, patru poduri, patru intersecții cu sens giratoriu și două spații de parcare de scurtă durată. Valoarea totală a proiectului  este de 397.736.418 lei, 85% din aceste costuri fiind finanțate prin Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Sursa:promotor

Video aici