Pașaportul Covid a fost testat și aprobat cu succes de către STS

Pașaportul Covid a fost testat cu succes de către Seviciul de Telecomunicații Speciale, sistemul IT pe baza căruia vor fi verificate aceste documente dând randament maxim. Certificatele aprobate deja de Uniunea Europeană au fost prezentate și în cele trei situații, anume pentru persoanele vaccinate, persoanele care au fost infectate cu noul coronavirus, dar și cele care au un test negativ în ultimele 24 de ore.

  • Pașaportul Covid, testat cu succes de STS
  • Documentul va intra în igoare la începutul lunii iulie
  • Cum va arăta și ce date va conține

„În cursul zilei de miercuri, 26 mai a.c., potrivit programării stabilite la nivel european, România a realizat testarea de interconectare la gateway-ul UE care centralizează și administrează cheile publice ale țărilor membre, necesare pentru verificarea semnăturilor digitale. Testarea s-a realizat în comun cu Letonia”, se arată în comunicatul transmis, miercuri, de STS.

Pașaportul Covid a fost testat și aprobat cu succes de către STS. Iată cum va arăta documentul aprobat deja de Uniunea Europeană

Pașaportul Covid, testat cu succes de către Serviciul de Telecomunicații Speciale

Potrivit reprezentanților Uniunii Europene, certificatele Covid vor fi implementate și date spre circulație la începutul lunii iulie. Specialiștii STS au dat asigurări că vor putea susține implementarea sistemului informatic în acord cu indicațiile stabilite de experții europeni.

Una dintre întrebările adresate de cei ce vor să dețină un astfel de certificat este ce date va conține documentul, dar și cum va arăta acesta. Pașaportul Covid va avea numele și prenumele persoanei în cauză, data nașterii, statul membru emitent al documentului, datele medicale privind categoria din care face parte individul, precum și un identificator unic al certiticatului.

Documentele care să ateste în care dintre cele trei categorii se află o persoană pot fi prezentate și în format digital, pe telefon, dar în formă fizică, tipărită. Se vor respecta, de asemeena, toate regulile privind protecția datelor cu caracter personal, documentul fiind necesar la punctele de trecere a frontierei, însoțit de actul de identitate.

„Acestea vor include un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală aparține emitentului, astfel încât cetățenii nu vor avea nevoie de o semnătură digitală”, mai precizează STS.

Sursa:spynews