Șoferii nu vor mai parca gratuit în București

Șoferii nu vor mai parca gratuit în București, anunță Primăria Capitalei, care le reproșează șoferilor că preferă să parcheze pe trotuar și să facă grea viața pietonilor, în loc să plătească pentru a-și lăsa mașina. Avertismentul vine la pachet cu o promisiune ambițioasă, triplarea numărului de locuri de parcare de la 12.000 la 36.000. Oricum e prea puțin, la câte mașini sunt în Capitală, spun șoferii.

Trotuarele din cartiere nu mai sunt locuri de plimbare sau de jucat șotron. Toate au devenit parcări pentru șoferi.

–  Am un bebeluș și e greu să merg cu el pe stradă. Mi s-a întâmplat de n ori sa atenționez șoferul, să îi bat în geam pentru că exista riscul să ne lovească.

Cezara Scutari – jurnalist Digi24: Pe o stradă din Sectorul 5 sunt amenajate doar 7 locuri de parcare. Cel mai des, ceilalți șoferi își lasă mașinile pe trotuar. Rămâne foarte puțin loc de trecere pentru pietoni, mai ales pentru persoanele cu dizabilități sau pentru mamele care au bebeluși în carucioare.

Strategia de parcare promisă de Nicușor Dan de la început de mandat încă este în discuții.

“La stadiul de principii am rămas, (…) niciun loc de parcare gratis și îmi asum chestia asta. Pentru că nu este dreptul universal al omului la locul de parcare”, spune Ciprian Ciucu, președinte PNL București și edil al sectorului 6.

“60.000 lei pe zi face zilnic municipalitatea din 12.000 de parcări. Dacă faceți un calcul simplu, vedeți că gradul de încasare este sub 20%. Ne-am propus să triplăm numărul de parcări în următorii 2 ani”, spune și Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei.

Primăria Capitalei vrea să ajungă la încasări de 1 milion de lei pe zi prin taxe de parcare mărite. Oamenii spun, însă, că parcările sunt deja scumpe. 

– Sunt destul de scumpe locurile de parcare.
– Ar putea să construiască locuri supraetajate sau subetajate, dar nu la periferia orașului.

Parcarea cu plată de la Terminalul Străulești este de obicei ocupată doar pe o treime. Parcarea Pantelimon trebuie să treacă de verificările comisiei de recepție.

Reini Stadler – specialist mobilitate urbană: “Avem deja peste 600 autoturisme la o mie de locuitori. Avem trei straturi de instituții care se implică în problemă și care nu sunt coordonate. Un prim scop al acestei politici ar fi să aducă laolaltă acești actori, că ei să se poată coordona și să își dezvolte ținte pe subiect”.

În București sunt peste 1 milion 4 sute de mii de mașini înmatriculate și 3 sute de mii de locuri de parcare.

Sursa:digi24

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *