Circulația pe drumurile naționale se va desfășura pe sistemul 2+1

Circulația pe drumurile naționale se va desfășura pe sistemul 2+1. Această modalitate de împărțire a benzilor ar trebui să reducă numărul accidentelor.

Ministerul Transporturilor a anunțat un nou proiect prin care să fie adoptat „modelul suedez” de circulație pe toate drumurile naționale administrate de CNAIR. Cu ajutorul acestui sistem de tipul 2+1 de separare a benzilor de circulație.

„Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023”, arată Ministerul Transporturilor, citat de Adevărul.

După ce anul trecut a fost implementat un proiect pilot pe E85, cunoscut și drept „drumul morții” din cauza numărului foarte mare de accidente ce au loc pe acest drum, Ministerul Transporturilor a publicat un proiect prin care să fie introdus sistemul 2+1 pe drumurile naționale din România. Conform proiectului, noul sistem de separare a benzilor de circulație va fi introdus pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Ce presupune sistemul 2+1 ce se vrea a fi implementat pe drumurile din România?

Cu ajutorul sistemului 2+1, cunoscut și ca „modelul suedez”, banda centrală este utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție. Astfel, riscul de coliziuni frontale și laterale între vehicule este redus prin comparație cu sistemul tradițional, care presupune câte o bandă pe sens.

Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de CNAIR, respectiv pe DN 2. În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul de circulație 2+1, CNAIR a constatat scăderea numărului de accidente rutiere și reducerea ambuteiajelor.

„Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.”, mai arată Ministerul Transporturilor.

Sursa:promotor

Întregul proiect poate fi consultat

Proiectul de Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.”, indicativ AND 617-2023

Astăzi, 16 august 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: 

Ordin comun pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.”, indicativ AND 617-2023

Scurtă descriere

„Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.” indicativ AND 617-2023 stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulație 2+1.

Reglementarea a fost elaborată în acord cu prevederile OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare și cu reglementările în vigoare privind semnalizarea rutieră în scopul îmbunătățirii siguranței rutiere pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de C.N.A.I.R. S.A.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca banda centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

Sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale administrate de C.N.A.I.R. S.A. În urma monitorizării sectorului de drum amenajat în sistemul  de circulație 2+1, Compania a constatat scăderea numărului de accidente rutiere și reducerea ambuteiajelor, rezultatele proiectului pilot fiind încurajatoare pentru aplicarea sistemului.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

Documentaţia poate fi consultată: 

  • pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normativ
  • în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
  • proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Ministerului Transporturilor – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 28.08.2023:

□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos

□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: consultare.publica@mt.ro

□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;

□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi – 08.00 – 16.30; Vineri – 08.00-14.00

Materialele transmise vor purta menţiunea “Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)” 

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul  Registru propuneri (mt.ro)

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris. 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 28.08.2023

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: consultare.publica@mt.ro persoană de contact: Adrian Olteanu.

Sursa:mt

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *