Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Dacia 1310 va retrăi momentul de glorie de la Raliul Acropole, desfăşurat în 1985. Cine se va afla la volanul bătrânei campioane!

La trei decenii după primul finiş românesc cu o maşină Dacia la Raliul Acropole – etapă de Campionat Mondial – un pilot se întoarce „la locul faptei”.

Ajuns la 63 de ani, triplul campion naţional Ştefan Vasile revine în Grecia la volanul unei Dacii 1310 istorice, o replică a celei cu care câştiga un loc pe podiumul clasei 1300 în urmă cu 30 de ani.

Tot atunci, Ştefan Vasile reuşea un spectaculos loc 18 în Raliul Portugaliei la general (cel mai bun rezultat all time al României în Campionatul Mondial) şi se impunea la clasa 1300 A.

La iniţiativa Federaţiei Române de Automobilism Sportiv şi a Retromobil Club România, Dacia a fost reconstruită cu piese originale în garajul Just Classics, se arată într-un comunicat al Sports Net Management.

În spatele acestui proiect se află grecul Georgios Ladopoulos, care îşi aduce aminte cu plăcere de perioada când fugea de la şcoală pentru a vedea Raliul Acropole.

“Am vrut să refacem o poveste frumoasă a automobilismului din România. Am căutat şi găsit, în 99% cazurilor, elemente originale pentru configurarea maşinii. Am rezervat inclusiv numărul de concurs 112, acelaşi număr cu care Ştefan Vasile a participat la acest raliu şi în 1985. Nea Fane îl va avea acum copilot pe Levi Dudi, iar împreună sper să termine cu brio Raliul Istoric Acropolis 2015. Vreau să mulţumesc partenerilor proiectului SERUS, ELGEKA-FERFELIS, XANU AUTO şi HBC Development”, a spus Georgios Ladopoulos, preşedintele Comisiei Sportive ale Retromobil Club România (RCR).

Organizat încă din 1951, celebrul Raliul Acropole a reprezentat mereu o piatră de încercare pentru piloţii din Europa. În 1985, trei maşini Dacia 1310 parcurgeau cu brio cei 2296 kilometri ai competiţiei pe drumuri accidentate de macadam, cu temperaturi ce depăşeau frecvent 40 de grade. Ştefan Vasile şi Ovidiu Scobai se clasau atunci pe locul 25 la general, deşi maşinile rivalilor aveau motoare şi de patru ori mai puternice.

“Nu am mai mers la concursuri de foarte mulţi ani, dar m-am reacomodat repede cu maşina, e ca mersul pe bicicletă. Uitându-mă la maşină, îmi revin amintirile din acei ani. Raliul Acropole era unul extrem de dur, temperaturile erau ridicate, iar mecanicii se ţineau pe traseu după noi cu bidoane de ape reci. Maşinile Dacia 1310 aveau în jur de 70 cai putere, iar alţii veneau cu maşini şi de 300 cai putere. Am participat de mai multe ori, dar am terminat doar în 1985 pentru ca mediile orare ridicate şi traseul dificil cerneau mult sită. Va fi cu siguranţă o experienţă frumoasă şi mulţumesc federaţiei, sponsorilor şi lui Georgios pentru sprijin”, a declarat Ştefan Vasile, triplu campion naţional de raliuri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.