Prima autostradă pentru biciclete din Germania, deschisă publicului

Pentru România, ideea unei autostrăzi special amenajate pentru traficul bicicletelor pare o utopie, atâta vreme cât, de aproape trei decenii, autostrăzile pentru mașini reprezintă unul din cele mai problematice puncte de pe agenda publică. Să sperăm însă că, până când Germania va finalizacei 100 de kilometri ai primei sale Autobahn pentru biciclete, orașele românești vor avea măcar o rețea decentă de piste pentru două roți.

De curând, informează PhysOrg, Germania a deschis publicului prima porțiune din această autostradă verde, care le permite bicicliștilor să beneficieze de condiții sigure și rapide de transport. Tronsonul de 5 kilometri inaugurează traseul de 100 de kilometri, care va lega 10 orașe, printre care Dusburg, Bochum și Hamm, și patru universități, mergând în paralel cu sistemul dezafectat de căi ferate care traversează regiunea industrială Ruhr.

De-a lungul acestei autostrăzi, trăiesc aproape 2 milioane de locuitori, care vor putea folosi noul Autobahn pentru a se deplasa ușor la muncă, la școală sau la facultate. Potrivit studiilor de impact, odată cu finalizarea acestui traseu, traficul auto va fi redus cu aproape 50.000 de mașini zilnic.

Autostrada germană pentru biciclete urmează o rețea dezafectată de căi ferată

Autostrăzile pentru biciclete au fost lansate în Olanda și Danemarca, aceasta din urmă având deja proiecte revoluționare, la realizarea cărora au contribuit 22 de administrații locale. Autoritășile daneze plănuiesc 28 circuite speciale pentru biciclete întinse pe aproape 500 de kilometri, dintre care 11 urmează să fie terminate până în 2018. Olanda a dat în folosință primii 7 kilometri de autostradă pentru biciclete din lume, în anul 2009, în această țară, bicicleta reprezentând principalul mijloc de transport pentru mai bine de 30% din populație.

Londra construiește, de asemenea, prima sa „autostradă” de biciclete, care va traversa oraşul de la est la vest, însă este luată în calcul şi începerea unei axe nord-sud. Această construcţie face parte dintr-o iniţiativă municipală mai amplă, care va costa circa 900 de milioane de lire sterline şi se va întinde pe o perioadă de zece ani, având ca scop străpungerea centrului urban printr-un traseu de biciclete pe o lungime de circa 30 de kilometri.

În Germania, autostrăzile pentru biciclete au prins deja teren: Frankfurt, ales la începutul anului cel mai durabil oraș de pe planetă, va construi un astfel de traseu, lung de 30 de kilometri, până la Darmstadt; Munchen va amenaja 15 kilometri de autostradă în suburbiile nordice, iar Nurenberg a realizat un studiu de fezabilitate pentru o autostradă care să-l lege de alte patru orașe.

Sursa: PhysOrg