Iata cheia succesului in afaceri!

Cresterea numarului de contacte calitative este de fapt garantarea unui flux de informatii mai corecte si rapide, iar crearea si dezvoltarea unei retele proprii de networking aduce cu sine dobandirea informatiei intr-un timp mai redus. Pentru secolul vitezei, networking-ul reprezinta “next level-ul” mediului de afaceri, in raport direct cu succesul.

Intr-un studiu efectuat in Statele Unite ale Americii, pentru obtinerea informatiei este nevoie in medie de 7 telefoane, in timp ce pentru un networker cu un background solid, distanta pana la informatie se reduce la trei. In general, dar in mod special pentru tanarul antreprenor, care inca nu are experienta necesara pentru a face fata fluctuatiilor din piata, o retea de contacte bine dezvoltata poate fi:

  • ghidul prin care poate specula directiile de dezvoltare;
  • un “manual” de prospectare a pietei;
  • un ajutor de intampinare a pietei intr-o maniera pro-activa, prin adaptarea ofertei la cerere.

Pentru start-up-eri, networking-ul este un instrument esential in atingerea scopului propus si a succesului. Pentru acestia se poate spune ca este la fel de important precum capitalul financiar. Acest instrument este un “actuating tool” care valorifica intr-un mod eficient capitalul de care dispune antreprenorul.

Crearea unei retele cu adevarat eficiente presupune raspunderea la anumite cerinte privind:

  • obtinerea intr-un timp scurt a informatiilor calitative de la persoane competente;
  • crearea propriei imagini;
  • specularea si sesizarea din timp a noilor directii de dezvoltare pentru a raspunde permanent la nevoile din piata aflate intr-o permanenta schimbare si mentinerea “on top” a afacerii.
  • cresterea si consolidarea capitalului de imagine a firmei –> bonitate, prin gasirea elementului inovator in ceea ce priveste vanzarea, marketarea si promovarea produsului.
  • obtinerea unor colaborari avantajoase.
  • preintampinarea unor eventuale fluctuatii ale pietei printr-un set de masuri cu rol de scut.

In masura in care toate aceste “task-uri” sunt atinse, atunci antreprenorul are cheia potrivita (nr. networking-ul) pentru a deschide poarta catre succes.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.