Sărbătorile de iarnă se apropie. Cum scăpăm de povara colesterolului

Sărbătorile înseamnă bucuria și fericirea de a fi împreună cu cei dragi, înseamnă bunătăți tradiționale cu gustul copilăriei. Dar mai înseamnă și multe grăsimi și deci, colesterol. Primul pas în reglarea colesterolului este o alimentație simplă, integrală și autohtonă, sunt importante și hidratarea corectă, orele de odihnă și efortul fizic moderat zilnic.

Chiar și în această perioadă a Sărbătorilor, fructele, legumele, leguminoasele, nuciferele trebuie consumate pentru că au și alte beneficii, dincolo de cel al reducerii colesterolului: sunt bogate în antioxidanți și au în compoziție cantități semnificative de fibre alimentare atât de necesare în această perioadă.

Cum să reduci colesterolul din preparatele pentru sărbătorile de iarnă
 

• Zahărul din deserturi se poate înlocui cu xilitol din mesteacăn, un îndulcitor natural gustos și cu efect ușor laxativ.
    • Sărmaluțele se pot găti cu carne de porc amestecată cu piept de curcan, cu orez basmati și cu ceapă roșie crudă, nu calită. Valoarea lor calorică scade cu o treime și digestia e mai facilă.
    • Piftia se va degresa și astfel va fi redusă cantitatea de grăsimi saturate pe care o furnizează.

Așadar, de Sărbători adaugă uleiuri presate la rece, adaugă făina de in, de nucă sau de cânepă sau din sâmburi de struguri la prăjitura pe care o făceau bunica ta.

Sursa:antena3