Despre revizia de primavara. Tu ai masina pregatita ?

Despre revizia de primavara. Cum sa-ti pregatesti masina pentru revenirea zilelor cu soare

A venit, din nou, primavara. Zilele friguroase sunt pe sfarsite, la fel si momentele in care folosim masina pe post de umbrela. Drumuri lungi se intrevad la orizont.

Pentru ca plimbarile la munte si / sau mare sa fie o adevarata placere, automobilul cu care ne deplasam alaturi de copii, bagaje si animale de companie necesita o usoara atentie din partea noastra. La fel ca noi, pentru a se mai “dezmorti” dupa iarna friguroasa prin care tocmai a trecut.

Printre pasii ce trebuie urmati in pregatirea masinii pentru zilele insorite de primavara se numara si acestia:

  • La masinile pe benzina:

La masinile pe benzina, lucrurile sunt chiar simple daca se respecta cateva reguli de baza. Incepem cu renuntarea la anvelopele de iarna si montarea celor corecte, iar mai apoi controlam jocurile directiei si suspensiei. Nu este exclus ca aceste sisteme sa fi avut de suferit pe parcursul sezonului rece, din cauza frigului si / sau a gropilor.

Despre revizia de primavara

Daca este necesar, inlocuim bucsele, bieletele si capetele de bara si refacem totodata unghiul de fuga, care este extrem de importatnt din doua puncte de vedere: atat pentru dinamica masinii, cat si pentru bugetul nostru. Nu vrem ca dupa numai 5.000 de kilometri sa fim nevoiti sa schimbam anvelopele din cauza unghiului de cadere.

Ne indreptam apoi atentia catre caroserie si urmarim ca vopseaua sa nu aiba cumva umflaturi sau basici in zona pragurilor sau aripilor ori la imbinarea capotei cu bara de protectie. Acestea sunt cele mai expuse zone la rugina dupa o iarna in care s-a intervenit continuu cu sare si alte materiale indeajuns de puternice pentru a ne “gauri” masina.

In ceea ce priveste partea de motor, este de preferat o schimbare a lichidelor sau, daca nu, macar o verificare a nivelului acestora, respectiv completare daca se impune. Inlocuirea filtrului de aer si a bujiilor – care nu sunt chiar atat de scumpe, dar pot avea un impact considerabil in reducerea consumului de carburant, sunt de asemenea recomandate.

Despre revizia de primavara

La categoria recomandari avem de trecut in revista si verificarea etanseitatii motorului, ca nu cumva sa existe loc(uri) pe unde lichidele anterior mentionate sa paraseasca traseul – de exemplu: scurgeri de ulei la nivelul capacului de chiulasa; scurgeri intre cutie si motor, pe la simeringul arborelui cotit; scurgeri de antigel pe la pompa de apa sau la imbinari; etc.

Dat fiind faptul ca motorul pe benzina este unul care functioneaza prin scanteie, pe partea electrica avem de verificat bornele – sau, mai bine zis, ca acestea sa nu fie oxidate, incarcarea alternatorului, fisele bujiilor si, nu in ultimul rand, partea de management motor: senzori, debitmetru, clapeta de acceleratie. Diagnosticarea unor probleme la aceste repere ne ajuta sa economisim carburant si, totodata, ne scutesc de grija de a risca sa ramanem in drum cu masina.

In momentul in care ajungem cu masina la vulcanizare pentru a monta la loc anvelopele de vara, nu vrem sa pierdem oportunitatea de a arunca o privire asupra placutelor de frana pentru o estimare asupra momentului in care vor fi schimbate. Dupa cum stie toata lumea, un set nou poate tine chiar si 60.000 de kilometri, in functie de stilul de condus.

Despre revizia de primavara

  • La masinile diesel:

La masinile diesel, revizia de primavara este putin mai complexa si uneori mai costisitoare. Ca prncipiu de functionare, acest motor este unul care se foloseste de compresie pentru a aprinde carburantul.

Pentru ca el sa poata avea performante similare unuia pe benzina, propulsorul diesel are nevoie de supraalimentare. Asta inseamna turbina, injectoare si o pompa de inalta presiune. Tot acest sistem este complex si lucreaza la presiuni superioare.

Motorul diesel este foarte intalnit si dorit de oameni datorita consumului redus de carburant, insa aceasta preferinta vine la pachet alaturi de un pret mai mare, respectiv o intretinere mai scumpa.

Despre revizia de primavara

Asadar, pe langa toate operatiunile enumerate mai sus, la masinile diesel trebuie sa privim si catre ambreiaj sau volanta care, din cauza cuplului superior, sunt mai solicitate. De exemplu, daca masina trepideaza la plecarea de pe loc, are un zgomot diferit in functie de cum calci pedala de ambreiaj sau turatia creste, iar viteza nu, ei bine… este foarte probabil sa avem nevoie de una sau, chiar mai rau, de ambele componente.

O atentie sporita necesita si traseul de admisie. Totul de la carcasa filtrului de aer si pana la tevile intercooler-ului sau EGR trebuie sa fie curatate, iar filtrul de aer nou-nout.

Cu toate acestea verificate si / sau rezolvate, nu ne mai ramane decat sa alimentam cu carburant de calitate si sa ne bucuram de drum!

Sursa: www.4tunning.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.