Ghidul despăgubirilor în asigurări. Cât costă o mână ruptă sau un deget amputat !?

Companiile de asigurări lucrează la un ghid de despăgubiri în cazul accidentelor auto, pentru a stabili o grilă în funcţie de rănile suferite de victime şi a plăti astfel despăgubiri unitare, ele susţinând că în prezent plătesc prea mulţi bani pentru acoperirea daunelor. Astfel, sunt propuse puncte de traumă pentru fiecare parte a corpului uman care ar putea fi vătămată, un punct urmând să valoreze 3.000 de lei.

Potrivit acestui ghid, o mână ruptă ar reprezenta 10 puncte, iar dacă este amputată, 70 de puncte. Un punct ar putea valora aproape 3.000 de lei. Dacă mâna a fost scoasă din ghips şi apare o limitare de mişcare, victima mai primeşte 15 puncte. O coastă ruptă a fost evaluată la 5 puncte, iar dacă victima are un picior rupt primeşte 15 puncte de traumă.

Pentru o mână amputată din umăr victima ar urma să primească 70 de puncte. Dacă este amputată din cot, 65 de puncte. Un deget amputat este evaluat la 15 puncte, o contuzie renală are 3 puncte. În cazul unei insuficienţe respiratorii cauzată de o leziune a coastelor, evaluarea este la 5 puncte.

Cel mai multe puncte – 200 – sunt oferite victimelor în stare vegetativă.

Asigurătorii susţin că statul ar urma să stabilească valoarea unui punct de traumă. Ei propun ca acesta să ajungă la 3 salarii minime pe economie. În aceste condiţii, mâna ruptă ar costa companiile de asigurări 30.000 de lei. O coastă ruptă, 15.000 de lei. Un picior rupt, 45.000 de lei. Un deget amputat€“ 45.000 de lei. Pe de altă parte, o mână amputată ar fi 210.000 de lei.

În cel mai cunoscut caz de daune morale plătite de CNADNR unei tinere rămase fără mână s-a ajuns la 1 milion de euro. Aceste despăgubiri sunt prea mari şi destabilizează piaţa, explică reprezentanţii firmelor de asigurări.

Ghidul a fost stabilit de IML după un studiu de un an. Cei care nu vor fi de acord cu aceste despăgubiri se pot adresa în instanţă pentru a stabili şi alte daune, în funcţie de suferinţe. Ghidul ar putea fi utilizat şi în cazul altor accidente, nu doar auto, spun asigurătorii.

Pentru a intra oficial în vigoare, acest ghid ar trebui aprobat printr-o lege, el aflându-se deocamdată la stadiul de propunere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *