Notice: WP_Scripts::localize was called incorrectly. The $l10n parameter must be an array. To pass arbitrary data to scripts, use the wp_add_inline_script() function instead. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 5.7.0.) in /home/realitat/public_html/wp-includes/functions.php on line 5313

Compania bulgărească care dă ţepe românilor. Nu cumpăraţi nimic din aceste magazine online

Compania bulgărească Comanda Online EOOD operează în România prin cinci site-uri: produstv.ro, pretulverde.ro, teleshoponline.ro, ymart.ro și sculestern.ro. De asemenea, aceste site-uri sunt promovate și prin Facebook și pe site-ul shopmania.ro. Toate site-urile sunt redactate în limba română, iar plățile sunt afișate în lei. Centrul European al Consumatorilor din România sfătuieşte utilizatorii de internet să nu achiziţioneze produse de pe site-urile de mai sus.

Consumatorii români care au cumpărat produse de pe aceste site-uri s-au plâns în principal de următoarele probleme:

– Livrarea altor produse decât cele prezentate pe site şi comandate de consumatori

– Livrarea unor produse de calitate slabă sau deja folosite

– Defectarea produselor la prima utilizare sau după doar câteva utilizări.

– În fiecare din aceste situaţii, consumatorii au încercat fie telefonic, fie prin e-mail să rezolve problemele apărute, dar nu au reuşit: fie comerciantul nu răspunde deloc, fie, în situaţiile în care răspunde, nu dă curs solicitărilor consumatorilor.

Astfel, consumatorilor le sunt refuzate:

Returnarea produselor în termenul de 14 zile calendaristice şi rambursarea contravalorii acestora, în conformitate cu regulile stabilite prin OUG 34/2014 care transpune în legislaţia română Directiva 2011/83/UE.

Remedierea deficienţelor apărute în termenul de garanţie în conformitate cu regulile stabilite în Legea 449/2003 care transpune în legislaţia română Directiva 1999/44/CE.

Mai mult, consumatorii care au achiziţionat produse de folosinţă îndelungată nu au primit certificat de garanţie şi instrucţiuni de utilizare în limba română, aşa cum prevede legislaţia română. Deşi compania este situată în Bulgaria, aceasta trebuie să respecte dispoziţiile imperative ale legii române şi să nu-i lipsească pe consumatorii români de protecţia acestora, având în vedere faptul că acest comerciant îşi direcţionează activitatea, prin orice mijloace către teritoriul României (site-uri în limba română, preţuri în lei, serviciu relaţii cu clienţii în limba română), în conformitate cu regulile stabilite prin Regulamentul (CE) 593/2008 privind legea aplicabilă obligaţiilor contractuale.

Plata pentru produsele comandate s-a făcut în majoritatea cazurilor în numerar, consumatorii neputând în acest fel să apeleze la protecţia oferită de plata online prin card de credit sau de debit, în special procedura de refuz la plată (chargeback) prin care ar fi putut să-şi recupereze sumele plătite.

ECC Romania a preluat toate reclamaţiile şi le-a transmis către ECC Bulgaria, Centrul din statul unde îşi are sediul comerciantul, conform procedurii de lucru a Reţelei ECC. Până în acest moment, toate încercările de soluţionare pe cale amiabilă ale colegilor de la ECC Bulgaria au rămas fără niciun rezultat, comerciantul Comanda Online EOOD refuzând să răspundă.

„Din cauza acestor inconveniente, şansele de soluţionare pe cale amiabila a reclamaţiilor sunt foarte mici. Din acest motiv, sfătuim consumatorii să evite site-urile operate de Comanda Online EOOD şi să cumpere online de la comercianţi care îşi prezintă datele de identificare pe site (denumire companie, număr de înregistrare, date de contact unde poate fi transmisă o reclamaţie), care informează consumatorii asupra drepturilor pe care le au, în special dreptul de a renunţa la contract şi care au clar stabilită o procedură de returnare a produselor. Un alt criteriu important atunci cand facem achizitii online este si metoda de plata oferita de comerciant. Este de preferat utilizarea platii on-line prin card de credit sau de debit, metoda care ofera protectie consumatorilor în special prin procedura de refuz la plată (chargeback) prin care se pot recupera sumele plătite. ”, a declarat Irina Chiriţoiu, Director ECC Romania.

Având în vedere situaţia creată şi numărul mare al consumatorilor prejudiciaţi, ECC Romania, împreună cu ECC Bulgaria au decis să aducă la cunoştinţa autorităţilor cu atribuţii în domeniu cele constatate pentru luarea tuturor măsurilor legale care se impun. Centrele Europene ale Consumatorilor nu pot controla activitatea comercianţilor şi nu pot aplica sancţiuni, ci pot doar facilita soluţionarea pe cale amiabilă a reclamaţiilor.

Sfaturi pentru a evita astfel de probleme:

Citeşte cu atenţie termenii şi condiţiile comerciantului, verifică politica acestuia de retur şi garanţie. În cazul în care acestea sunt vagi, incomplete, dacă nu există un formular de retur sau o adresă la care poate fi returnat produsul, evită să cumperi de pe acel site.

Verifică termenii şi condiţiile, secţiunile de contact şi informaţii legale pentru a afla care este identitatea comerciantului. Dacă nu există informaţii despre comerciant, denumirea acestuia, numărul de înregistrare, adresa poştală sau alte date de contact, nu cumpăra de pe acel site.

Caută informaţii pe internet – forumuri, opinii ale altor utilizatori etc. – despre respectivele site-uri sau respectivul comerciant.

Plăteşte, atât cât este posibil, prin card pentru a beneficia de protecţia oferită în caz de fraudă, probleme legate de livrare, refuzul retragerii din contract în 14 zile etc.

Atunci când plăteşti în numerar la livrare, deschide coletul în prezenţa curierului şi verifică starea produsului, iar dacă acesta nu este în regulă, nu-l accepta şi nu plăti. Dacă vânzătorul nu-ţi oferă opţiunea de a deschide coletul la livrare pentru a-l verifica înainte de a plăti, ar fi bine să refuzi coletul.

sursa: capital.ro