ATENȚIE UNDE PARCAȚI ÎN SIBIU

Costurile pe care le au de plătit cei cărora li se ridică maşina în Sibiu sunt de 350 de lei pentru activitatea efectivă de ridicare, 100 de lei pentru transportul maşinii de la locul unde a fost parcată neregulamentar la locul de depozitare şi alţi 150 de lei pe zi de staţionare a maşinii în respectiva curte. Cei 150 de lei taxă de depozitare se plătesc pentru fiecare zi începând cu ora 00:00 a zilei următoare celei în care a fost ridicat autovehiculul. În cazul în care proprietarul sau conducătorul maşinii ajunge lângă aceasta în momentul ridicării, singura taxă ce trebuie plătită este cea de ridicare, adică 350 de lei. „În cazul în care proprietarul se prezintă la locul ridicării şi nu este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate, nu se va permite accesul acestuia în autovehiculul ridicat, iar vehiculul va fi transportat la locul de depozitare“, informează Primăria Sibiu. Casieria unde pot fi plătite aceste taxe va fi deschisă non-stop, astfel încât proprietarii auto să îşi poată recupera maşinile la orice oră. Odată ridicată maşina, numărul de înmatriculare al acesteia, marca şi locul de unde a fost ridicată vor fi comunicate dispeceratului Poliţiei locale care, mai apoi, va informa şi poliţia rutieră.  Maşinile care nu vor fi revendicate în decurs de 30 de zile vor fi considerate maşini abandonate.

În ce cazuri se vor ridica maşinile staţionate neregulamentar?

Sursa: comunicat Primăria Sibiu   Aceste cazuri sunt prevăzute de legislaţia naţională (H.G. nr. 1391/2006, articolul 142 şi 143):

În cazul opririi neregulamentare:

a) în zona de acţiune a indicatorului “Oprirea interzisă”; b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea; c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte; d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m; e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea; f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de coltul intersecţiei; g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea; h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj; i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos; j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile “Drum îngustat”, “Prioritate pentru circulaţia din sens invers” sau “Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”; k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni şi biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare; l) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată; m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E); n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2) şi (3);”; o) pe pistele pentru biciclete; p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

În cazul staţionării neregulamentare:

a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară; b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia “Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării; c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m; d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice; e) în pante şi în rampe; f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia “Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia “Zona de staţionare cu durată limitată” peste durata stabilită”.

Sursa: adevarul.ro